Z życia spółek

Firma ALDI nominowana do Effie Awards 2025

R_Szczepanek_nowe zdjęcieFirma ALDI nominowana do Effie Awards 2025.

Sieć sklepów ALDI została nominowana do prestiżowej nagrody Effie Awards 2025 w kategorii Retail & Marketplaces za kampanię wspierającą sprzedaż świeżych owoców i warzyw. W wyróżnionych działaniach główną rolę odegrał Farmer ALDIK – animowany brand hero, który w autentyczny sposób pokazywał troskę dyskontu o jakość i świeżość produktów. Nominacja podkreśla skuteczność strategii marki, która w 2024 roku, w obliczu presji inflacyjnej i intensywnej konkurencji cenowej, skoncentrowała się na podnoszeniu jakości i świeżości produktów oraz efektywnej komunikacji, budowanej w oparciu o bliski, prosty i szczery ton głosu marki.

ALDI przykłada szczególną wagę do jakości i świeżości owoców i warzyw. Średnio w ciągu roku przeprowadzanych jest aż 1400 kontroli produktów tej kategorii. Podczas inspekcji analizowane są m.in. wygląd, smak, zapach, konsystencja oraz kaliber, co pozwala zapewnić klientom produkt w najwyższym standardzie. Aktualnie najchętniej kupowane owoce to banany, cytryny, jabłka, mandarynki, pomarańcze, awokado, kiwi i jabłka. Z warzyw klienci najczęściej wybierają marchew, cebulę, pomidory malinowe, paprykę czerwoną, ogórki szklarniowe, ziemniaki oraz zieleninę. Z wyliczeń sieci wynika, że dzięki promocjom produktów z kategorii warzywa i owoce, stali klienci od początku 2024 mogli zaoszczędzić nawet 40%.

Farmer ALDIK to nasz ambasador świeżości i jakości. Dzięki niemu pokazujemy w prosty, lecz angażujący sposób, że w ALDI to, co świeże jest naprawdę świeże! ALDIK – prostym i przyjaznym językiem – opowiada historię o naszych dostawach, kontrolach jakości. Kreacja postaci Farmera w naturalny sposób budzi zaufanie i bliskość, zapraszając do naszych sklepów po świeże i sprawdzone produkty –
mówi Jelena Konieczna, Lider Zespołu Zarządzania Kampaniami w ALDI Polska.

Źródło: ALDI Polska
materiał prasowy