rynek nieruchomości na wynajem

Tajemniczy Klienci w polskich sklepach

„Tajemniczy klienci” ze szwedzkiej firmy Daymaker zbadali obsługę klientów w 125 sklepach z 18 różnych branż w Polsce. Wyniki nie były satysfakcjonujące a nawet nie można ich potraktować jako zadowalające. Okazuje się, że w ponad połowie sklepów nikt nie wita klientów a jeszcze rzadziej sprzedawcy nawiązują kontakt z nowo przybyłymi. Jak można przeczytać w badaniach sklepy z najlepszą obsługą sprzedają o 40% więcej niż te,  które nie zwracają na to uwagi.
„Tylko w 4 z 10 sklepów sprzedawca podchodzi do klienta i nawiązuje z nim kontakt. Zatem, nawet, jeśli sklep wygląda dobrze i zachęcająco, to klient niestety pozostawiony jest sam sobie, krąży po sklepie bez żadnego wsparcia czy pomocy sprzedawcy” – pisze we wstępie do raportu firma Daymaker.
Z badań wynika także, że klienci sklepów jubilerskich i placówek operatorów telefonicznych traktowani są najlepiej. Najgorzej natomiast w sklepach, które mają dużo powierzchni do zagospodarowania np. z materiałami budowlanymi czy dla dzieci.

Źródło: Forbes


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora