Inwestycje publiczne

Ponad 1,3 mln zł kary dla SKOK-u im. F. Stefczyka

Karę w wysokości ponad 1,3 mln zł nałożyła prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni za wprowadzenie konsumentów w błąd w kampanii reklamowej – poinformował w komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak podał Urząd, SKOK im. Stefczyka w kampanii reklamowej pod hasłem Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Kasę została nałożona kara w wysokości 1 mln 300 tys. 862 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do sądu – zaznaczył UOKiK.
Jak podał Urząd, w ramach zakwestionowanej kampanii, prowadzonej w telewizji, radiu, prasie, internecie, w formie ulotek, SMSów i e-maili SKOK im. Stefczyka zachęcał do uzyskania członkostwa w kasie oraz otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Ofertę promowano od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 r. m.in. hasłami Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale; 0 zł za przelewy w oddziale. Zdaniem UOKiK na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto. Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty, mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka.
Przypominamy, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest najważniejszym organem chrony konkurencji, ochrony konsumentów oraz pomocy publicznej


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora