komentarze, opinie, gospodarka

Trzy sposoby na biznesowy sukces

Jakub Czarzasty
W Polsce z roku na rok rośnie liczba firm, które świadczą usługi związane ze zdrowiem, urodą lub ogólnie pojmowanym wellness. Konkurencja wśród prywatnych klinik, gabinetów czy salonów jest coraz większa, dlatego też ich właściciele starają się wyróżnić na rynku zdrowia. Szukają sposobów, by jeszcze bardziej ułatwić pacjentom oraz klientom korzystanie z ich usług i wychodzą im naprzeciw. Jak osiągnąć biznesowy sukces w branży medycznej?

By stać się liderem wśród klinik czy gabinetów, nie wystarczy już tylko dbać o jakość usług, zatrudniać dobrych specjalistów i stosować sprawdzone produkty. To oczywiście podstawa, ale pacjenci, zwłaszcza ci z generacji Z, wymagają więcej. Chcą otrzymywać opiekę na najwyższym poziomie, a także mieć pewność, że wybrana placówka jest godna zaufania. Dlatego tak ważna jest również komunikacja zewnętrzna – jeśli firmy nie można znaleźć w sieci, to tak jakby nie istniała. To jednak nie wszystko.

Ekspercka wiedza specjalistów

Budowanie sukcesu kliniki czy gabinetu zaczyna się od zatrudnienia wykwalifikowanych specjalistów. Niezależnie od tego, czy prowadzimy prywatny gabinet stomatologiczny, dużą klinikę psychologiczną czy przychodnię weterynaryjną, to właśnie pracujący w placówce eksperci i ich wiedza oraz umiejętności wpływają na renomę firmy.

– To ważne, by dbać o stały rozwój swój i specjalistów, którzy są częścią naszegozespołu – mówi Jakub Czarzasty, CEO LM PAY S.A., lidera na rynku płatności odroczonych. – Chodzi tutaj przede wszystkim o podnoszenie ich kwalifikacji – umożliwienie udziału w konferencjach, kursach czy zdobywanie dodatkowych specjalizacji. Badania pokazują, że konsumenci polegają na opinii specjalistów. Potwierdza to m.in. raport McKinsey Future of Wellness, gdzie polecenia lekarzy znalazły się na trzecim miejscu wśród czynników wpływających na zakupy produktów i usług związanych z wellness1 – dodaje ekspert.

O tym, że w firmie pracują specjaliści, którzy nieustannie się kształcą, warto także komunikować w mediach społecznościowych. W ten sposób pacjenci łatwiej do nas trafią i będą wiedzieli, jakie usługi oferuje gabinet lub klinika.

Biznes na miarę XXI wieku

By zapewnić biznesowy sukces swojemu gabinetowi, klinice czy salonowi, należy skoncentrować się na świadczeniu usług na wysokim poziomie. Nie chodzi tu jedynie o profesjonalne wykonywanie zabiegów lub podstawową obsługę pacjentów czy klientów.

– Z raportu What Business Needs To Know About The Generation Changing Everything opublikowanego przez TNM wynika, że młodzi konsumenci zwracają szczególną uwagę na świadomość ekologiczną firmy oraz stosowane przez nią nowoczesne rozwiązania oparte na technologii2 – komentuje Jakub Czarzasty. – Chętniej wybierają te miejsca, gdzie mogą rozłożyć płatność na raty lub skorzystać z wygodnej opcji płatności odroczonych. Rynek tych ostatnich nieustannie rośnie – dodaje.

Lekarze, stomatolodzy, psycholodzy, dietetycy czy weterynarze coraz częściej dają swoim pacjentom możliwość korzystania z usługi Care Now, Pay Later (Zadbaj teraz, zapłać później). Trend ten cieszy się także popularnością w innych branżach. Opcja ta pozwala na zakup usługi i zapłacenie za nią w późniejszym, dogodnym dla konsumenta momencie.

Wyróżnienie się na tle innych gabinetów czy klinik oznacza także zadbanie o widoczność w internecie. Aktualizowane media społecznościowe oraz widoczne w sieci opinie klientów to również istotny czynnik, który uwiarygadnia działalność firmy i realnie wpływa na jej sukces biznesowy.

Dobrze zaplanowany proces leczenia

Pacjenci oraz klienci, którzy trafiają do klinik lub gabinetów chcą otrzymać kompleksową opiekę. Coraz częściej przygotowanie harmonogramu leczenia jest standardem w profesjonalnych placówkach. Nadal jednak wiele miejsc nie wdrożyło tego elementu, a jest on dla pacjentów bardzo istotny w procesie podejmowania decyzji o leczeniu.

– Jeśli chcemy wyróżnić się na rynku medycznym, warto już na początku współpracy przedstawić klientowi harmonogram zabiegów, uwzględniając zarówno te większe, jak i mniejsze. Rozpiszmy wizyty kontrolne i wytłumaczmy, jak będzie wyglądał cały proces leczenia, zaprezentujmy także opcje związane z opłatami – mówi Jakub Czarzasty. – Dzięki rozłożeniu leczenia w czasie pacjent nie będzie musiał płacić za całą kurację za jednym razem, co jest o wiele wygodniejszą opcją – dodaje ekspert.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia to przede wszystkim zrozumienie potrzeb pacjentów – zarówno tych starszych, jak i młodszych, którzy chętniej wydają pieniądze na usługi związane ze zdrowiem. Warto przyjrzeć się współczesnym trendom w obsłudze klienta i zastanowić się, w jaki sposób możemy ułatwić korzystanie z naszych usług.

LM PAY S.A. jest liderem na rynku finansowania usług medycznych w Polsce, działa od 2010 roku.

1 https://www.mckinsey.com/industries/consumer-packaged-goods/our-insights/the-trends-defining-the-1-point-8-trillion-dollar-global-wellness-market-in-2024
2 What Business Needs To Know About The Generation Changing Everything


Źródło: LM PAY S.A.