rynek nieruchomości na wynajem

Polski producent puszek

Producent opakowań z Małopolski Can-Pack coraz częściej inwestuje w kraju oraz za granicą. Jak informuje „Puls Biznesu”, nowe fabryki zostaną otwarte w Polsce, Rosji oraz na Filipinach. Lider regionu chce być światowym graczem. Can-Pack to wiodący polski producent opakowań metalowych. Dzięki poszerzeniu krakowskiej specjalnej strefy ekonomicznej będzie mógł otworzyć dwie nowe fabryki pod Krakowem. Łącznie wyda na to ponad 70 mln złotych i zatrudni około 70 osób. Szacowane obroty Can-Packu wynoszą 1,5 mld dolarów, z czego polski rynek, już nasycony, ma w nich tylko 22 proc. udziałów. Dlatego firma, która planuje dalszy rozwój, zwiększa ilość inwestycji zagranicznych. Według wiceprezesa Stanisława Waśko tegoroczne inwestycje wyniosą 160 mln USD, o 10 mln więcej niż przed rokiem. Can-Pack, chcąc rozwijać się w skali globalnej, skupia się na rynkach azjatyckich. W minionym roku otwarto zakład w Indiach, planowane są kolejne inwestycje na Filipinach. Rozbudowywane są także już istniejące zakłady w Dubaju, Maroku, Rumunii czy Rosji. Grupa Can-Pack zatrudnia na całym świecie ponad 4 tys. osób. Jej oddziały znajdują się m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, na Ukrainie, w Wielkiej Brytanii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Egipcie, Brazylii i na Słowacji. Zysk netto za 2011 r. wyniósł 391,5 mln złotych przy 4,1 mld złotych przychodu.
Małopolska firma uczestniczy w programie Polski Czempion, który wspiera polskich przedsiębiorców inwestujących za granicą. Ideą programu jest wypromowanie rodzimych firm, które osiągając pozycję globalną, pozostaną związane z regionem. Uczestniczą w nim Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz PwC.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora