Z życia spółek

Firma Scallier podsumowuje działalność na rynku nieruchomości w ostatnim kwartale br.

Bartosz Nowak_Scallier
Tylko w ostatnim czasie, dzięki pracy Scallier, cztery kolejne miasta w Polsce mogą się cieszyć ofertą sklepów Rossmann, a trzy wzbogaciły się o propozycję Sinsay. Swój asortyment w kolejnych miastach mogą też prezentować Media Expert, Maxi Zoo i Sphinx. Scallier nie zwalnia tempa.

Polski rynek powierzchni handlowych nieustannie ewoluuje, a sieci handlowe chcące zwiększyć lub zachować udziały w rynku szukają kolejnych lokalizacji, aby być jeszcze bliżej konsumentów – stąd pojawienie się nowoczesnych powierzchni handlowych w coraz mniejszych polskich miastach. Kluczem do sukcesu inwestycji pozostaje lokalizacja i odpowiedni dobór formatu do wielkości spodziewanego na danym terenie popytu.

Według firmy JLL sektor parków handlowych obejmuje obecnie blisko 2,7 mln metrów kwadratowych, co stanowi 16% wolumenu całkowitej powierzchni handlowej w Polsce, który w pierwszym półroczu tego roku powiększył się w sumie o ponad 216 tyś. mkw., a w budowie pozostaje dalsze 410 tyś. mkw.

„Na przestrzeni ostatnich miesięcy prowadziliśmy szereg zwieńczonych sukcesami rozmów. Doradzaliśmy również w kontekście wyboru lokalizacji nowych projektów i ich koncepcji biznesowych. Doprowadziliśmy do zawarcia kilku umów najmu z wiodącym operatorem drogeryjnym – firmą Rossmann, a także z liderem rynku mody – Sinsay. Umowy najmu zostały także podpisane ze Sphinx Polska i Maxi Zoo na wynajem powierzchni w podwarszawskim projekcie Glinianka. Pomimo urlopowego sezonu był to dla nas czas wytężonej pracy, który pozwolił nam umocnić się na pozycji jednego z liderów polskiego sektora powierzchni handlowych w zakresie asset management i inwestycyjnym” – mówi Bartosz Nowak, Partner Zarządzający w Scallier, odpowiedzialny za rozwój firmy na polskim rynku.

Źródło: Scallier.