rynek nieruchomości komercyjnych na sprzedaż

Zarządcy biurowych nieruchomości komercyjnych a wyzwania 2022 roku

smart

Zarządcy biurowych nieruchomości komercyjnych a wyzwania 2022 roku. Oto rynek nieruchomości biurowych w roku 2022 z perspektywy TFG Asset Management.

Spis treści:
Na fali ekologicznych rozwiązań
Rosnąca konkurencyjność
Więcej o zespole TFG Asset Management

Ostatnie dwanaście miesięcy było niełatwym czasem zarówno dla właścicieli, jak i zarządców powierzchni biurowych. Konflikt w Ukrainie, wzrost kosztów eksploatacji, czy coraz większy nacisk na stosowanie nowoczesnych rozwiązań z zakresu energooszczędności. Jak radzili sobie z nimi zarządcy nieruchomości? Eksperci TFG Asset Management opowiadają o doświadczeniach i przeprowadzonych zmianach w ich kluczowych budynkach w Warszawie, Gdańsku i we Wrocławiu.

Na fali ekologicznych rozwiązań

Równolegle ze wzrostem kosztów energii rośnie także świadomość użytkowników w zakresie bardziej odpowiedzialnego korzystania z biur. Najemcy coraz większą wagę przywiązują do ekologicznych rozwiązań, które umożliwiają funkcjonowanie firmy w danej przestrzeni w sposób zrównoważony, optymalny, zgodnie z koncepcją ESG. W 2022 roku był to jeden z istotnych czynników konkurencyjności obiektów biurowych i trend ten z pewnością będzie kontynuowany.

W dobie silnego trendu dbania o środowisko naturalne, każde, nawet najmniejsze działania, mają dziś głębokie znaczenie dla najemców, dlatego w tym roku podjęliśmy szereg prac związanych z gruntowną wymianą oświetlenia w naszych kluczowych kompleksach w Warszawie, Gdańsku oraz we Wrocławiu. Pomieszczenia recepcyjne zostały wzbogacone o nowe lampy z funkcją regulacji natężenia światła w technologii LED. Nasze działania są ukierunkowane nie tylko na kwestie związane z optymalizacją kosztów, lecz także służą zwiększeniu ergonomiczności i atrakcyjności biura – mówi Anna Fijałkowska, CEO TFG Asset Management.

Przyjęta strategia w zakresie odświeżenia części wspólnych oraz inwestycji w ekologiczne rozwiązania zgodnie z wytycznymi ESG została bardzo pozytywnie przyjęta przez najemców budynku Stratos w Warszawie, co przełożyło się na sukces jego komercjalizacji. W 2022 roku zabezpieczyliśmy kontrakty dotyczące blisko 1900 m kw. powierzchni biurowej – dodaje Dariusz Karwański, dyrektor w dziale powierzchni biurowych w Savills, która pełni funkcję wyłącznego doradcy ds. wynajmu powierzchni w budynku Stratos.

Ponadto w tym roku TFG zadbało o realizację rozbudowy BMS (Building Management System) we wrocławskim kompleksie West Forum. Zadaniem takiego rozwiązania jest integrowanie instalacji występujących na obiekcie. System automatyki budynkowej spaja wszystkie systemy w jedną całość, która pozwala efektywnie i w sposób oszczędny zarządzać całym budynkiem z jednego miejsca. Poza rozbudową systemu zarządzania systemami automatycznego sterowania funkcjami technicznymi budynku, ukończono także modernizację dźwigów osobowych oraz całego systemu CCTV w obrębie całej nieruchomości. Wykonano automatykę separatora, a także zamontowano stację dozowania inhibitora instalacji CT.

Podsumowując ostatnie 12 miesięcy nie można pominąć zmian, których poza dolnośląskim budynkiem, TFG wprowadził również w gdańskim Cube Office Park. TFG jak co roku postawił na inwestycje w ekosystem, nowe nasadzenia i rozbudowę małej architektury, które pełnią nie tylko rolę estetyczną czy przyrodniczą, ale mają zachęcać najemców do korzystania z terenów zielonych, stanowiąc alternatywę dla standardowego biurka. Na terenie wspomnianych kompleksów z powodzeniem funkcjonują pasieki z pszczołami. Pomorskie biuro może pochwalić się zbiorem ponad 60 litrów miodu, natomiast we Wrocławiu zapadła decyzja o przedłużeniu współpracy z dedykowanym pszczelarzem.

Rosnąca konkurencyjność

W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na świecie, najemcy co raz częściej oczekują elastyczności oraz szybkiej reakcji na nowo powstające potrzeby użytkowników. Wychodząc naprzeciw wymaganiom stale rosnącego poziomu konkurencyjności na rynku nieruchomości biurowych, zespół TFG Asset Management przeprowadził szereg prac remontowo-budowalnych w swoich kluczowych obiektach.

Komfort i bezpieczeństwo użytkowników zarządzanych przez nas obiektów to nasz priorytet. Mamy nadzieję, że remonty garaży w Stratosie, Cube Office Park oraz West Forum usprawnią codzienną pracę, dając zmotoryzowanym pracownikom wygodne i świetnie zlokalizowane miejsca do parkowania – podkreśla Adrian Bojczuk, Leasing Manager TFG Asset Management.

Warto wspomnieć, że TFG pomyślało również o tych osobach, które jako środek transportu, wybierają pojazdy dwukołowe. We wrocławskim biurowcu został przeprowadzony remont pomieszczenia na rowery, natomiast najemcy pomorskiego Cube Office Park mogą się już cieszyć świeżo odnowioną prysznicownią.

Zmiany i modernizację są na stałe wpisane w cykl życia budynków. TFG zawsze dba o to, aby obiekty mimo upływających lat, wyglądały świetnie. Istotne są nawet drobne szczegóły aranżacyjne tworzące atmosferę miejsca oraz ułatwiające korzystanie z przestrzeni. Nasz stołeczny biurowiec Stratos Office Center, utrzymany w eleganckim, butikowym stylu, w minionym roku zyskał nowe wnętrza holu głównego, zamontowaliśmy nowoczesne oświetlenie, portale windowe, a i ze zintegrowanymi monitorami informacyjnymi, które nawiązują do najnowszych technologicznych trendów – dodaje Anna Fijałkowska.

Więcej o zespole TFG Asset Management

TFG to zespół doświadczonych profesjonalistów, zajmujących się całym spektrum zadań związanych z utrzymaniem, komercjalizacją, zarządzaniem, marketingiem, obsługą księgową i prawną nieruchomości komercyjnych oraz biurowych, znajdujących się w portfolio spółki. W pracy cenią komfort, dobre relacje, efektywną komunikację, entuzjazm i kreatywność. Wierzą, że dzięki bezpośrednim bliskim relacjom z biznesowymi partnerami są w stanie elastycznie reagować na ich potrzeby i współtworzyć przyjazne środowisko pracy.

Źródło: TFG Asset Management.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora