Z życia spółek

Rozwój biznesu: Grywalizacja w firmie jako SaaS?

ben-rosett-10614-unsplash
Eksperci od zamieniania nudnych procesów w ciekawą, wciągającą zabawę, udostępnili właśnie w Azure Marketplace jako jedni z pierwszych w Polsce, swoje rozwiązanie, z którego mogą korzystać klienci Microsoft. Platforma Grow Uperion, umożliwia działom HR, digitalizację grywalizacji poprzez samodzielne tworzenie scenariuszy szkoleń lub procesów takich jak sprzedaż, rekrutacja czy onboarding i dostosowywać je do indywidualnych potrzeb firmy.

Start-up z branży HR Tech, opracował platformę, umożliwiającą firmom zastosowanie mechanizmów znanych z gier, do procesów w firmie, które nie mają z grami nic wspólnego. Wszystko po to, aby w zadaniach takich jak rekrutacja, onboarding czy szkolenia lub inne powtarzalne czynności, zwiększyć motywacje i zaangażowanie osób uczestniczących w procesie. Takie podejście pozwala na stworzenie autorskich szkoleń i procesów, dostosowanych do danej organizacji, jednak uzbrojonych w mechanikę, zapewniającą nowe doświadczenie i sporo zabawy, podczas nabywania wiedzy. Według danych rynek tego typu usług dynamicznie się rozwija. Jego wartość do 2025 roku sięgnie 30,5 miliarda dolarów, przy wzroście 27,4% rok do doku.

– Wiemy, że każda firma jest inna, ma różne procesy, obowiązkowe szkolenia, czy inaczej wdraża pracowników, ale każdy pracodawca z pewnością nie chce, aby jego pracownicy byli znużeni wykonywanymi zadaniami. Grow Uperion pozwala wprowadzić ducha zdrowej rywalizacji, tam, gdzie mamy do czynienia z nudą. Najciekawsze jest jednak to, że sposób wykorzystania platformy zależy od kreatywności zespołów HR – my dostarczamy innowacyjne narzędzie pozwalające zamienić przykładowe nudne szkolenie BHP w prawdziwą przygodę – mówi Przemysław Śnioszek, CTO Grow Uperion.

Jak zapewniają twórcy, platforma pozwala samodzielnie stworzyć różnorodne scenariusze. Wiedza pochodzi od klienta, ale ciekawa angażująca mechanika, sposoby na podtrzymanie zaangażowania oraz element zespołowej rywalizacji, jest zaprojektowany przez ekspertów z Grow Uperion. W ten sposób klienci dostają do ręki unikalne narzędzie, które w łatwy sposób można modyfikować w zależności od potrzeb organizacji. Dziś start-up oddaje to narzędzie szerokiej publiczności poprzez MS Azure Marketplace, co ma umożliwić mu skalowanie platformy także na rynkach zagranicznych. Warto podkreślić, że wśród polskich partnerów Microsoft, Grow Uperion jako jedna z pierwszych firm zamieściła swoją platformę w formule SaaS.

Za pośrednictwem Microsoft Azure Marketplace klienci na całym świecie mogą łatwo znajdować, kupować i wdrażać rozwiązania partnerskie, którym mogą zaufać. Są one certyfikowane i zoptymalizowane do działania na platformie Azure. Z przyjemnością witamy rozwiązanie Grow Uperion w rozwijającym się ekosystemie Azure Marketplace — powiedział Jake Zborowski, dyrektor generalny platformy Microsoft Azure.

Do tej pory z platformy skorzystało między innymi prawie 1 000 managerów z 13 krajów Europy jednej z wiodących firm logistycznych. Rozwiązanie zostało wykorzystane do przeszkolenia pracowników. Obecnie wśród klientów Grow Uperon znajduje się duża sieć sklepów z artykułami domowymi i ubraniami, firma specjalizująca się w usługach HR i pracy tymczasowej oraz międzynarodowy dystrybutor materiałów budowlanych. Start-up jest spółką zależną Grupy Kapitałowej TenderHut, która niedawno zadebiutowała na Głównym Parkiecie Warszawskiej GPW.

materiał prasowy