komentarze, opinie, gospodarka

Piąta Aleja w Nowym Jorku najdroższą ulicą handlową świata

new-york-city-638507_640

Najdroższą ulicą handlową świata jest nadal nowojorska Górna Piąta Aleja, która nieznacznie wyprzedziła w zestawieniu dzielnicę Causeway Bay w Hongkongu – tak wynika z  najnowszego raportu Cushman & Wakefield Main Streets Across the World (Główne ulice handlowe na świecie). Jednak czynsze w obu lokalizacjach się zmniejszyły, ponieważ najemcy dążą do pogodzenia działalności w tradycyjnych sklepach stacjonarnych i na platformach online.

Coroczny raport przedstawia ranking 462 najdroższych ulic handlowych świata sporządzony w oparciu o dane własne firmy Cushman & Wakefield dotyczące wysokości czynszów za najlepsze powierzchnie handlowe.

Zarówno Górna Piąta Aleja, gdzie czynsze roczne za powierzchnie handlowe spadły po raz pierwszy od czasu kryzysu finansowego, jak i Causeway Bay są ponad dwukrotnie droższe od głównych ulic handlowych w innych krajach.

Z czynszami na poziomie 13 255,2 euro za m kw. rocznie Pola Elizejskie znalazły się na trzecim miejscu rankingu przed londyńską New Bond Street (12 433,6 euro za m kw. rocznie). Z kolei Ginza w Tokio awansowała na piątą pozycję dzięki wzrostowi czynszów do 12 102,9 euro za m kw. rocznie. W pierwszej dziesiątce awans odnotowała jeszcze jedna lokalizacja handlowa: Myeongdong w Seulu – o jedną pozycję na miejsce ósme.

Ulice handlowe Świat.png

Patrycja Dzikowska, associate director w dziale doradztwa i analiz rynkowych Cushman & Wakefield w Polsce, powiedziała: „Ulice handlowe o ugruntowanej pozycji nadal przyciągają najemców nastawionych na rynek masowy. W przypadku Warszawy istotnym ograniczeniem rozwoju głównych ulic handlowych jest niewystarczająca podaż powierzchni odpowiedniej jakości, która spełniałaby oczekiwania sieci handlowych. Najnowsze projekty przy głównych ulicach, realizowane w większości w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach, takie jak Hotel Europejski czy obiekt biurowo-handlowy Centrum Marszałkowska, wpływają na wzrost zainteresowania zarówno marek segmentu premium czy luksusowych, jak i najemców profilu masowego”.
Ulice handlowe Polska.png