rynek nieruchomości komercyjnych na sprzedaż

Jak zachęcić klienta do nieruchomości

Coraz więcej mieszkań gotowych do użytku i spadające ceny — to sytuacja niemal idealna dla kupujących. Dla deweloperów przeciwnie. W ubiegłym roku deweloperzy rozpoczęli sprzedaż ponad 35 tys. mieszkań. Mimo że oferta na rynkach pierwotnych w sześciu największych miastach zmniejszyła się pod koniec roku do 54 tys. lokali, to wciąż rekordowy wynik. Choć niektórzy inwestorzy niechętnie to przyznają, walka o klienta trwa w najlepsze. Niczym szczególnym są nie tylko gratisy do mieszkań, ale również programy dopłat mające zastąpić brak tych rządowych i negocjacje cenowe, przy których nawet niezbyt wytrawny negocjator jest w stanie uzyskać od kilkuset do 1 tys. złotych obniżki na każdym metrze kwadratowym. Miejsce garażowe i komórka lokatorska gratis, wykończenie mieszkania w cenie, spłata odsetek od kredytu przez kilka lat, zwolnienie z płacenia czynszu, wycieczki zagraniczne, samochody i wreszcie obniżka ceny nieruchomości —wśród specjalnych ofert deweloperów łatwo się pogubić. Zanim jednak klient zdecyduje się skorzystać z promocji, warto dokładnie wszystko przeanalizować, by pozornie świetna okazja nie okazała się tylko chwytem marketingowym. Bez bardzo dokładnych obliczeń niestety się nie obejdzie. Jeśli nabywca ma do wyboru trzy, z jego punktu widzenia równie atrakcyjne oferty, w których jeden deweloper jest skłonny udzielić 5-procentowego rabatu, drugi może płacić za klienta odsetki od kredytu przez dwa lata, a trzeci oferuje komórkę lokatorską i bon na wykończenie kuchni, powinien obliczyć faktyczne korzyści płynące z tych rozwiązań. Dopiero wszystkie oferty przeliczone na złotówki warto porównać i wybrać najkorzystniejszą. Wielu kupujących już na początku poszukiwań odrzuca bonusy rzeczowe i bierze pod uwagę tylko możliwość wynegocjowania niższej ceny.  Duża obniżka ceny metra jest bez wątpienia atrakcyjna, ale trzeba sprawdzić czy nie wynika z tego, że deweloper zawyża ceny ofertowe. Podobnie może być z wykończeniem mieszkania przez dewelopera — cena tego rozwiązania może być wyższa niż rynkowa, ale nie musi. Z naszych badań wynika, że najczęściej wykończenie mieszkania u dewelopera jest tańszym i szybszym rozwiązaniem niż samodzielne zatrudnienie ekipy. O ile tańszym? Właśnie na to pytanie należy sobie odpowiedzieć, by móc porównywać oferty.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora