komentarze, opinie, gospodarka

Jak sprzedaje się luksusowy apartament za 10 mln zł?

karolina_kaim_1
Najwyższa w Śródmieściu w Warszawie transakcja premium na 10 milionów złotych, to sukces High Level Sales & Marketing. Należąca do Blueprint Group marka właśnie podsumowała pierwszy rok swojej działalności. Ale firma chce w równym stopniu stawiać na kompleksową i niezwykle bliską współpracę z wybranymi deweloperami przy najciekawszych projektach. „Naszą główną siłą jest to, że nic nie musimy, a wszystko w tej branży jesteśmy w stanie zrealizować” – mówi Karolina Kaim, CEO Blueprint Group.

Spis treści:
Granie na naszym boisku
Sparing partner dla dewelopera

Granie na naszym boisku

Pierwszy rok działalności High Level Sales & Marketing robi wrażenie – sprzedane apartamenty za 50 mln, 40 transakcji premium, w tym najwyższa w centrum Warszawy, na 10 milionów złotych. W tym wszystkim czołowi polscy deweloperzy. Liderka projektu nie ukrywa, że sekretem tych sukcesów jest, po prostu, niezwykle bogate doświadczenie, w tym realizacja prestiżowego projektu Cosmopolitan przy Twardej 4.

– Każdy może sprzedawać coś, co istnieje i ma dobrą renomę na rynku, nie każdy potrafi stworzyć coś, co tę renomę zyska i będzie się sprzedawało. My już dawno temu zrobiliśmy boisko, na którym może teraz każdy grać, ale my gramy tylko wtedy, gdy czujemy, że naprawdę można wygrać coś fantastycznego – mówi Karolina Kaim, CEO Blueprint Group.

Za marką stoi świetny warsztat. Jest znakomity „front”, bo brandy, które tworzy są mocne i realizowane z żelazną konsekwencją. W końcu to właśnie Karolina Kaim pracując z inwestorami i deweloperami współtworzyła flagowe inwestycje premium w Polsce, w tym luksusowy projekt Cosmopolitan Twarda 4 w Warszawie. Ale firma ma także równie mocny „back” i posiada wszystkie niezbędne narzędzia do tego, żeby zacząć od podstaw każdy projekt w tej branży.

Sparing partner dla dewelopera

– Nie znam w innego zespołu w Polsce na tym samym poziomie kompetencji. I nie jest to z naszej strony arogancja. Akurat w tym obszarze jesteśmy najlepsi, bo długo na to pracowaliśmy. Dlatego wchodzimy wyłącznie w projekty przełomowe, wyjątkowe, dające nam nie tylko zarobek, ale i osobistą satysfakcję – mówi Karolina Kaim.

Firma opracowuje koncepcje wspólnie z deweloperem, od każdego etapu.

– Możemy być z deweloperem od „dziury w ziemi”, możemy wejść jeszcze wcześniej i zastanowić się pod co tę dziurę w ogóle kopać. Możemy też wyłącznie doradzić, z kim przeprowadzić inwestycje lub wspólnie przedyskutować alternatywne opcje. Nie możemy tylko jednego – akceptować półśrodków i metody „jakoś to będzie” – mówi Kaim.

Wybór jest taki: można wyłącznie mówić o tym, jak się będzie walczyło albo można urządzić sparing, zaznacza Karolina Kaim i dodaje, że zawsze woli to drugie, ponieważ High Level Sales & Marketing jest sparing partnerem w tym biznesie.

– W ruch idzie więc flamaster, pracujemy na konkretnych rozwiązaniach, łączymy projekty z konkretnymi osobami do ich realizacji. Nie mylimy potencjału intelektualnego ze zbędnym teoretyzowaniem. Mamy to pierwsze, omijamy to drugie. Mówimy do deweloperów w ich języku, po prostu – mówi Karolina Kaim, CEO Blueprint Group.

Marka określa się jako deweloperski think tank z gamą narzędzi sprzedażowych. Po prostu mówi do klienta – „gdybym była na Twoim miejscu, zrobiłabym to tak i tak”. – Staramy się też zrozumieć jego aspiracje. I gdy widzimy, że jest gotowy na zmianę – wchodzimy w to wspólnie – zaznacza Karolina Kaim.

Nawet dobrze napisana strategia nie jest do końca dobra, gdy nie realizuje się jej z żelazną konsekwencją. Dlatego ważne jest, żeby zrozumieć dewelopera, żeby zrozumieć siebie nawzajem. To daje gwarancję wysokiej jakości. A w segmencie premium wysoka jakość to przecież basic.

 

Autorka: Karolina Kaim, Blueprint Group.