Z życia spółek

Firma EPP podsumowała pierwsze miesiące działalności w 2021 roku

DeathtoStock_Wired6

Centra handlowe EPP odnotowały w maju wzrost odwiedzalności o 82%.

Obroty najemców centrów handlowych z portfela EPP w maju wzrosły o 13% w stosunku do okresu przed pandemią. Firma odnotowała wysoką konwersję, która jest wynikiem zmiany zachowań konsumentów.
Prezentowane dane stanowią odzwierciedlenie optymistycznych nastrojów konsumenckich w okresach następujących po zniesieniu ograniczeń . Świadczą także o tym, że Polacy są jednak przywiązani do zakupów stacjonarnych.

Wyniki odwiedzalności centrów potwierdzają, że klienci chętnie wracają do zakupów stacjonarnych w swoich ulubionych sklepach od razu po uruchomieniu szerokiej oferty centrów handlowych. Potrzeba fizycznego kontaktu z produktem i fachowej porady personelu, a także rosnąca liczba osób zaszczepionych, ponowne otwarcie szkół, przywrócenie imprez oraz powrót do kontaktów społecznych to czynniki, które obecnie napędzają footfall w centrach handlowych. O skali uwolnionego popytu świadczą też obroty w maju, które znacząco przekroczyły poziom z 2019 r., czyli sprzed pandemii, informacje od operatorów kart płatniczych oraz badania, które wskazują, że kupujący czekali na możliwość ponownych zakupów w sklepach stacjonarnych. Wszystko to pozwala z ostrożnym optymizmem spodziewać się szybkiej odbudowy wyników sieci i firm handlowych do poziomów sprzed pandemii. Niestety właściciele centrów handlowych nie są w podobnie dobrej sytuacji – planowane zmiany artykułu 15ze ustawy covidowej odbiorą jeszcze więcej przychodu centrom i spowodują, że ich sytuacja będzie jeszcze cięższa – powiedział Tomasz Trzósło, prezes EPP.