komentarze, opinie, gospodarka

Centrum handlowe – warto odświeżyć wizerunek

kusznierska_renata_prasa_3230 tys. mkw. powierzchni niewynajętych – taki był wynik dotyczący pustostanów w nowoczesnych centrach handlowych zlokalizowanych w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców na koniec I poł. 2015.

Jak podkreślają eksperci Cushman and Wakefield  na rynku umacnia się tendencja preferowania przez najemców obiektów o dominującej pozycji w określonym mieście.

Warto dodać, że spośród całkowitych zasobów nowoczesnych centrów handlowych w Polsce (prawie 400 obiektów – 9,5 mln mkw.) blisko l połowa usytuowana jest w obiektach, które są na rynku już od 10 lat albo dłużej.Chodzi zwłaszcza o nieruchomości komercyjne budowane w pierwszych latach rozwoju w Polsce rynku nowoczesnego handlu.

Tego typu obiekty nie muszą być na straconej pozycji, ale muszą walczyć o klientów nie tylko ofertą ale również  m.in. estetyką.  – Warto zadbać o atrakcyjną aranżację części wspólnych oraz zapewnić przyjazną kolorystykę wnętrz i odpowiednie oświetlenie. Równie istotna jest modernizacja strefy food-courtowej – podkreśla Renata Kusznierska, dyrektor ds. wynajmu i rozwoju centrów handlowych w firmie Cushman & Wakefield.

Klienci cenią także innowacyjne rozwiązania. Wraz z rozwojem nowych technologii w najbliższych latach należy się spodziewać upowszechnienia nowoczesnych usług w centrach handlowych, jak np. beacony czy geolokalizacja.