komentarze, opinie, gospodarka

Centra handlowe w Białymstoku się rozbudowują

park-797904_640

W Białymstoku działa osiem centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 265 000 mkw. Po zakończeniu rozbudów galerii Auchan Hetmańska i CH Zielone Wzgórze zasoby powierzchni handlowej w mieście powiększą się o 14 500 mkw. – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach I kw. 2017 r. | Białystok”.

Obecnie nasycenie powierzchnią handlową w Białymstoku wynosi 731 mkw./ 1 000 osób i powoli wzrasta w wyniku trendu rozbudów obiektów handlowych, który utrzymuje się w mieście od zeszłego roku. Na koniec 2016 roku o prawie 2 000 mkw. powiększyło się centrum wyprzedażowe Outlet Center Białystok, zaś w tym roku planowane jest zakończenie rozbudowy CH Zielone Wzgórze, które zyska 2 500 mkw. Podzielona na fazy rozbudowa trwa także w centrum Auchan Hetmańska, gdzie do końca 2018 roku przybędzie łącznie 12 000 mkw. W ubiegłym roku ogłoszono już pierwszych najemców nowej powierzchni – H&M, Toys’R’Us i Martes Sport.

W wyniku intensywnej komercjalizacji nowe marki pojawiły się także w Outlet Center Białystok – sportowe centrum rozrywki Strefa X zajęło tu 600 mkw., Smyk – 540 mkw. oraz Puma – 560 mkw. W centrum Alfa zadebiutowała natomiast sieć modowa New Balance.

Popyt na powierzchnie w centrach handlowych w Białymstoku utrzymuje się na dobrym poziomie. Średni współczynnik pustostanów w mieście na koniec 2016 roku wyniósł 3,3% i był niższy o 1,1% niż w analogicznym okresie roku 2015. Obecnie najwięcej powierzchni na wynajem dostępnej jest w Galerii Jurowieckiej i centrum handlowym Zielone Wzgórze.