komentarze, opinie, gospodarka

Biura: zasoby nowoczesnych powierzchni we Wrocławiu

wrocaw-2466143_640

Po oddaniu do użytku centrum handlowego Tarasy Grabiszyńskie o powierzchni 9 tys. mkw., zasoby powierzchni centrów handlowych w aglomeracji wrocławskiej osiągnęły poziom 663 tys. mkw. rozmieszczonych w 19 obiektach, a nasycenie wyniosło 822 mkw./ 1 000 mieszkańców – podsumowuje Colliers International. 

Ostatnie cztery kwartały na wrocławskim rynku upłynęły w oczekiwaniu na ukończenie nowego centrum handlowego Wroclavia (64 tys. mkw.), którego otwarcie jest planowane na październik tego roku.

W związku z przewidywanym wzrostem konkurencji po oddaniu Wroclavii, właściciele istniejących obiektów handlowych podjęli działania modernizacyjne, przeprowadzają remonty i odświeżają składy najemców, aby uatrakcyjnić ich ofertę.

Zmiany dokonują się w Arkadach Wrocławskich, gdzie remont objął sanitariaty, pasaże, systemy nawigacji i oświetlenia, zieleń, a także strefę gastronomiczną. W ostatnim czasie przedłużano także umowy z istniejącymi najemcami, dokonywano relokacji i powiększeń sklepów oraz otwierano nowe orginalne koncepty, takie jak Folkstar (polska sztuka ludowa), Yosh Concept (moda inspirowana kulturą Japonii) czy Pitbull West Coast (odzież sportowa i „uliczna”).

Także centrum handlowe Magnolia wzbogaciło swoją ofertę, zapraszając do współpracy Stwowarzyszenie Siemacha, które wspólnie z Gminą Wrocław i firmą AmRest na powrzechni 800 mkw. stworzyło „kreatywne podwórko” dla dzieci i młodzieży. W Galerii Dominikańskiej zadebiutowała natomiast nowa sieć gastronomiczna – Max Premium Burgers (370 mkw.), w Pasażu Grunwaldzkim sieć z art. biurowo-szkolnymi Carto Store (320 mkw.), a w Renomie pojawiły się nowe marki z sektora „premium” – Twinset, Lidia Kalita i Michael Cors.