Inwestycje publiczne

NEPI Rockcastle wdraża Ogólnopolski Program Społeczny „Młodzież w Centrum”

Program Młodzież w Centrum (1)
NEPI Rockcastle wdraża Ogólnopolski Program Społeczny „Młodzież w Centrum”. Jego celem jest aktywizacja i wsparcie kondycji psychicznej młodzieży. Działania w ramach Programu koncentrują się na pomocy w budowaniu relacji opartych na szacunku oraz poczucia własnej wartości i motywacji do działania.

Pomagają w ten sposób zapobiegać depresji oraz zdarzeniom niebezpiecznym czy agresywnym z udziałem młodzieży. Inicjatorem Programu jest NEPI Rockcastle Polska, właściciel 14 centrów handlowych w Polsce, we współpracy z lokalnymi organizacjami i instytucjami. Fundamenty Programu stworzył Grzegorz Neumann – społecznik, policjant i profilaktyk od lat działający z młodzieżą.

20 procent. Szacuje się, że tyle nastolatków cierpi w Polsce na depresję. W 2023 r. po raz drugi z rzędu odnotowano niechlubny, rekordowy wzrost prób samobójczych dzieci i młodzieży. Niska samoocena i słaba kondycja psychiczna młodych i najmłodszych, przy jednocześnie ograniczonej i stale malejącej dostępności psychologów i psychiatrów dziecięcych, stanowi istotny i rosnący problem społeczny w Polsce. Widać to również m.in. w centrach handlowych, które stają się areną spotkań, ale i nierzadko agresywnych zachowań. Niczym soczewka skupiają bowiem przekrój całego społeczeństwa, w tym młodych ludzi.

– Zauważamy jak ważnym problemem współczesnego społeczeństwa jest zdrowie psychiczne młodzieży. Dla wielu młodych osób centra handlowe są miejscem spotkań i spędzania wolnego czasu. Traktują je tak, jak ich rodzice traktowali podwórka: jako miejsce spotkań, rozrywki, budowania relacji z rówieśnikami. A z tym związane są różne wyzwania, sytuacje, czasem konflikty. Zdarzają się przypadki agresywnego zachowania młodzieży. A nam zależy na tym by każdy, niezależnie od wieku, czuł się w naszych centrach handlowych dobrze, a młodzi ludzie poczuli również, że przygotowaliśmy coś specjalnie z myślą o nich. Stąd nazwa program “Młodzież w Centrum” – mówi Dominik Piwek, Group Corporate Marketing Manager NEPI Rockcastle. I dodaje: Działania w ramach Programu oparte są na 4 filarach: warsztatach edukacyjnych, aktywności sportowej, wolontariacie oraz wsparciu w dostępie do psychologów. Cenne okazały się doświadczenia zebrane w Forum Gdańsk, na bazie których powstał ogólnopolski program.

Źródło: NEPI Rockcastle (NRP.AS) (JSE.NRP).


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora