Z życia spółek

Firma Vela Poland ruszyła z kampanią crowdinvestingową i planuje wejść na giełdę

Michał Ćwierzyk_prezes spółki Vela Poland

Spółka Vela Poland, właściciel marki Tripinvest oferującej kompleksową obsługę nieruchomości w kurortach wakacyjnych, wystartowała z kampanią crowdinvestingową.

W ramach emisji akcji serii E planowane jest pozyskanie 962 tys. zł, które zostaną przeznaczone m.in. na skalowanie biznesu w Belgii Niderlandach. Od stycznia do kwietnia 2022 r. działania Vela Poland doprowadziły do podpisania kilkudziesięciu umów rezerwacyjnych na nieruchomości w Hiszpanii. Część z nich bezpośrednio przekuły się na przychody na poziomie 227tys. zł w pierwszym kwartale. Spółka w 2022 prognozuje ok. 1,6mln zł przychodu oraz blisko 500tys. zysku EBITDA w 2022 zł. Docelowo w perspektywie 2 lat spółka planuje debiut na rynku NewConnect.
– Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie nieruchomościami w najbardziej słonecznych częściach Europy. Od czterech lat sukcesywnie budujemy naszą markę Tripinvest w Polsce i obsługujemy zarówno klientów korporacyjnych, jak też indywidualnych. Dzięki wykorzystaniu unikalnych kompetencji w tworzeniu platform e-commerce rozwijamy naszą stronę z ofertami tripinvest.pl. Szczególnie na przestrzeni ostatniego roku zauważyliśmy ponad 760 – procentowy wzrost wyświetleń naszych ofert osiągając wynik ponad do 50 tys. wyświetleń serwisu tygodniowo. Prowadzimy obecnie rozmowy z klientami, którzy są zainteresowani nieruchomościami o łącznej wartości 55 mln euro. Środki z emisji crowdinvestingowej zapewnią nam przede wszystkim dotarcie z ofertą do klientów w Belgii i Niderlandach. Rynki te są kilkukrotnie większe od polskiego i zapewniają możliwość dalszego, dynamicznego rozwoju – komentuje Michał Ćwierzyk Prezes Zarządu Vela Poland S.A.

W ramach emisji akcji serii E Spółka planuje pozyskać od inwestorów 962 tys. zł z przeznaczeniem na realizację kluczowych celów inwestycyjnych.