Z życia spółek

WGN zmienia nazwę.

nowe logo góra plus

Po ćwierćwiekowej działalności firmy, zarząd postanowił zmienić jej nazwę z Wrocławska Giełda Nieruchomości na WIELKA GIEŁDA NIERUCHOMOŚCI. Skrót nazwy jednak pozostanie ten sam: WGN .

Podjęte zostały już wszystkie konieczne formalności, w tym dokonano zgłoszenia do Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej, aby zarejestrować nazwę i zastrzec możliwość jej używania wyłącznie przez firmę i Grupę WGN.

Decyzja zarządu Grupy WGN o renamingu była poprzedzona dokładną analizą rynku, w tym zwłaszcza rynku nieruchomości oraz rynku franczyzowego, w kraju oraz za granicą. Analizie poddane zostały również wypowiedzi Dyrektorów Konwentu Grupy WGN  – Franchisebiorców, korzystających dotychczas z nazwy Wrocławska Giełda Nieruchomości.

Analiza wskazuje, że renaming będzie sprzyjał osiągnięciu sukcesu Grupy WGN w następujących polach:

  • Nowa nazwa WGN – Wielka Giełda Nieruchomości ma pozytywne skojarzenia – połączenie jej słów jednoznacznie sugeruje na firmę z dużym potencjałem, ze znaczącą (wielką) ilością ofert a tym samym transakcji, oddziałów i współpracujących Agentów. Zachęca to inwestorów, deweloperów oraz podmioty prywatne do skorzystania z usług Koncernu WGN, zwłaszcza z rynku międzynarodowego;
  • Zachowany będzie skrót nazwy „WGN”, który jest bardzo utrwalony na rynku nieruchomości w Polsce i na świecie. Przypomnieć należy, że w 2017 WGN przeprowadził ponad 7 200 transakcji na 1,8 mld złotych wartości sprzedanych nieruchomości. Klienci nie będą mieli więc żadnych problemów z identyfikacją marki. Firma, bez konieczności składania żadnych dodatkowych wyjaśnień, będzie korzystać ze swojej renomy, ugruntowanej pozycji, możliwości powoływania się na swoją ćwierćwiekową historię;
  • Zmiana ta to sygnał dla wszystkich Klientów, że WGN zmienia się na lepsze – poprzez słowa użyte w nowej nazwie chcemy podkreślić dominującą rolę Grupy na rynku nieruchomości, jedną z największych baz ofert, dążenie do systematycznego rozwoju i zwiększania zasięgu działalności, zarówno w wymiarze terytorialnym jak i ilościowym;
  • Dotychczasowa marka „WGN – Wrocławska Giełda Nieruchomości” nie do końca odpowiadała założeniom firmy oraz nowym strategiom jej rozwoju – sugerowała bowiem lokalny, ograniczony charakter działalności. Należy podkreślić, że nadrzędnym celem i strategią Koncernu  jest nieustanny rozwój, rozmach, dominacja na rynku i objęcie swoim zasięgiem nie tylko całej Polski, ale również innych krajów.

Zarząd Spółki WGN zakłada, że zmiana nazwy przyniesie wszystkim już w krótkim czasie w odczuwalne korzyści.

Dagmara Komarnicka
Manager Rozwoju Sieci Franczyzowej