news

Marki modowe rządzą w polskich centrach handlowych

Manufaktura w Łodzi ma największą ofertę wśród centrów handlowych wg. CI

Manufaktura w Łodzi ma największą ofertę wśród centrów handlowych wg. CI

29 procent najemców w polskich centrach handlowych stanowią marki odzieżowe – wynika z raportu Retail Resarch Forum I. poł 2014 Colliers International. Na drugim miejscu pod względem liczby sklepów  znajdują się usługi – 14 proc., na trzecim gastronomia – 10 proc., czwarte miejsce to obuwie i wyroby skórzane – 9 proc. 8 proc. sklepów stanowią punkty poświęcone zdrowiu i urodzie, 5 procent – biżuterii, 4 – wyposażeniu wnętrz, a po 3 procent przypada na multimedia, artykuły dziecięce i elektronikę, 2 proc. ogólnej liczby sklepów to branża spożywcza, rozrywka i rekreacja oraz sport.

Jak napisano w raporcie – rozkład procentowy najpopularniejszych branż jest podobny zarówno w przypadku centrów handlowych zlokalizowanych w największych polskich aglomeracjach, jak i w miastach o populacji 200 000 – 400 000 mieszkańców. Nieco wyższy w miastach regionalnych jest udział marek modowych – średnio o 4 proc.

Najpopularniejszymi markami obecnymi w polskich centrach handlowych są: Inmedio, która obecna jest w 72% analizowanych centrów handlowych. Licznie reprezentowane są również takie marki jak CCC, Rossmann, Apart czy Reserved, które posiadają swoje sklepy w odpowiednio 64%, 49%, 46% i 46% obiektów. Wśród marek modowych liderami są: Reserved, Triump i Orsay, wśród obuwniczych (w kolejności wg procentowego udziału); CCC, Deichmann, Wojas, biżuteria – Apart, Swiss, Kruk, artykuły dziecięce – Smyk, 5.10.15, Coccodrillo, zdrowie i uroda – Rossman, Vision Express, Sephora.

Podobnie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku, na koniec pierwszej połowy 2014 r. najbogatszą ofertą spośród analizowanych centrów handlowych charakteryzowała się łódzka Manufaktura, gdzie funkcjonowało ok. 310 sklepów. W gronie liderów znalazły się również Galeria Krakowska (blisko 300 sklepów), Silesia City Center w Katowicach (ponad 270 Galeria Mokotów w Warszawie (blisko 260 sklepów), Galeria Echo w Kielcach (ok. 250

sklepów) oraz warszawska Arkadia (ok. 230 sklepów).