Inwestycje publiczne

Kopuła Złotych Tarasów w Warszawie znów zaświeci na niebiesko

ASR05334

Jak co roku, dzisiaj tj. 2 kwietnia w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu Złote Tarasy przyłączą się do akcji „Polska na niebiesko”. Charakterystyczna szklana kopuła warszawskiego centrum handlowego, tak jak inne budynki w centrum Warszawy zostanie podświetlona na kolor niebieski, który jest motywem przewodnim kampanii oraz symbolem solidarności z osobami chorymi.

„Polska na niebiesko” to największa w kraju inicjatywa, mająca na celu uświadomienie jak największej liczbie osób, czym jest autyzm. Mówiąc głośno o autyzmie zwiększamy świadomość, a także tolerancję wśród społeczeństwa. Akcja jest częścią globalnej kampanii „Autism Speaks”, która od kilkunastu lat właśnie poprzez rozświetlanie budynków na niebiesko, rozpoczyna światowy miesiąc autyzmu. Organizacje pomagające osobom dotkniętym tą przypadłością zachęcają, aby 2 kwietnia dołączyć do akcji  również ubierając się na niebiesko.

Z wyborem akurat koloru niebieskiego wiąże się wiele teorii. Najbliższe prawdy wydaje się stwierdzenie, że jest to kolor relaksujący, uspakajający i powszechnie lubiany. Właśnie na kolor niebieski, jako swój ulubiony, wskazali podopieczni fundacji Autism Speaks. Od początku, w akcji rozświetlania  bierze udział wiele znanych na całym świecie budynków, m.in. Biały Dom, nowojorski Emipre State Building, Burji Khalifa w Dubaju, czy też Opera House w Sydney.

mat.pras.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora