rynek nieruchomości komercyjnych na sprzedaż

Inwestycja w nieruchomości komercyjne: Redefine Europe nabywa M1 Marki od Grupy Chariot

M1 Marki
Redefine Europe inwestuje w nieruchomości komercyjne i nabywa M1 Marki od Grupy Chariot.

Grupa Chariot jest platformą inwestycyjną, która jest zarządzana przez Griffin Real Estate w imieniu konsorcjum inwestycyjnego. Grupa ta sfinalizowała transakcję sprzedaży centrum handlowego M1 Marki. Kupującym jest Redefine Europe, podmiot zależny Redefine Properties Limited, działający według formuły REIT oraz notowany na giełdzie w Johannesburgu (JSE).
wartość transakcji nie została ujawniona. Jest to jednak kolejna udana sprzedaż zrealizowana przez Chariot w tym roku w ramach strategii dezinwestycji.

Na centrum handlowe M1 Marki składają się dwa budynki o łącznej powierzchni 44 tys. mkw. Obiekt jest zlokalizowany w północno-wschodniej części Warszawy. Zrównoważony charakter obiektu potwierdzają certyfikaty BREEAM.
Sprzedającemu doradzała firma Linklaters. Kancelaria Dentons doradzała w zakresie nowego finansowania na nabycie nabywcy – Redefine Europe.

– Centrum handlowe M1 Marki to atrakcyjna długoterminowa inwestycja. Ma ugruntowaną pozycję na lokalnym rynku i wciąż przyciąga klientów, którzy wybierają je ze względu na lokalizację, atrakcyjną ofertę i świadczone usługi. Cieszymy się, że firma tego formatu co Redefine dostrzegła potencjał inwestycyjny nieruchomości z naszego portfela. Nasza decyzja o sprzedaży jest częścią długofalowej strategii Griffin Real Estate, mającej na celu optymalizację naszego portfela w drodze dezinwestycji – powiedział Piotr Fijołek, Senior Partner w Griffin Real Estate, odpowiedzialny za przeprowadzenie transakcji.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego zakupu. Ponieważ polski rynek handlowy szybko odbudowuje się po pandemii COVID, szukaliśmy możliwości ugruntowania naszej pozycji w Polsce. Ten obiekt jest świetnym uzupełnieniem naszego portfolio. Centra handlowe typu convenience z atrakcyjną ofertą pozwalającą zrobić codzienne zakupy stanowią rosnący segment rynku handlowego, osiągając dobre wyniki, co rysuje korzystną długofalową perspektywę – powiedział Pieter Prinsloo, CEO Redefine Europe.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora