Z życia spółek

EPP podsumowuje pierwsze dni po otwarciu centrów handlowych po listopadowym lockdownie

EPP_Klienci robiący zakupy w Galerii Echo

EPP, największy właściciel centrów handlowych w Polsce, podsumowuje pierwsze dni po otwarciu centrów handlowych 28 listopada. Poziom odwiedzalności dla całego portfela obiektów handlowych spółki wynosi w grudniu 76% w porównaniu do tego samego okresu w 2019 r. Otwarte jest 89% powierzchni handlowej, a wskaźnik najmu dla całego portfela EPP wynosi 96%. W ostatnich tygodniach w centrach handlowych należących do EPP miało miejsce wiele debiutów oraz modernizacji sklepów i salonów najemców.

Czwarty kwartał roku w ostatnich latach odpowiadał za ponad 30% całorocznych obrotów w centrach handlowych w Polsce, przy czym obroty grudniowe były zazwyczaj o 50% wyższe od średniej miesięcznej z pozostałych 11 miesięcy. Obroty wypracowane w tym czasie są więc kluczowe dla podmiotów handlowych i ich całorocznych wyników. W związku z tym decyzja o otwarciu centrów z końcem listopada daje nadzieję, że firmy handlowe będą mogły w grudniu odbudować swoje obroty i przygotować się do działania w pierwszych miesiącach następnego roku.

– Bardzo się cieszymy z decyzji o ponownym otwarciu centrów handlowych przed świętami. Tradycyjnie jest to kluczowy okres dla handlu, a w 2020 r. jest ważniejszy niż kiedykolwiek – dla wielu firm będzie to jedyna okazja do odbudowania obrotów po zamknięciu ich lokali wiosną oraz w listopadzie. Grudzień to także ostatnia szansa, aby sprzedać towary sezonowe, przygotowane z myślą o tej porze roku. Jesteśmy zadowoleni również z wskaźników odwiedzalności w naszych centrach po otwarciu – z oczywistych powodów niższych niż w tym samym okresie rok wcześniej – ale przy istotnie wyższej konwersji zakupowej, oraz z debiutów nowych marek w naszych projektach. Obecnie koncentrujemy się na tym, aby zakupy w centrach należących do EPP były bezpieczne i wygodne oraz pozwalały naszym klientom jak najlepiej przygotować się do świąt – powiedział Tomasz Trzósło, prezes zarządu EPP.

Wszystkie obiekty handlowe należące do EPP są gotowe do zapewnienia klientom spokojnych i bezpiecznych zakupów w kluczowym dla handlu okresie przedświątecznym.

Źródło: EPP.