Inwestycje publiczne

ALDI stawia na zieloną energię i ogranicza emisję CO2

rawpixel-658249-unsplash

Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord zapowiada, że do końca 2021 roku wykorzystywać będzie więcej zielonej energii.Zwiększona zostanie liczba sklepów wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Już teraz dzięki wdrożonym rozwiązaniom na dachach sklepów sieci wytwarzanych jest 52 400 mwh energii elektrycznej – czyli tyle ile wystarczy, aby zaspokoić roczne zapotrzebowanie na elektryczność 13 000 gospodarstw domowych. Do końca 2021 cała Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord ograniczy także o 40% emisję gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem 2015.
Realizacja przyjętych celów klimatycznych w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord wiąże się z zastosowaniem szeregu nowych rozwiązań w sklepach i centrach dystrybucyjnych sieci. ALDI zapowiada m.in. wprowadzenie we wszystkich nowopowstałych placówkach i centrach logistycznych energooszczędnego oświetlenia LED.

Rozwiązanie to pozwoli ograniczyć o około 25% ilości wykorzystywanej w sklepach energii. Sieć wdraża też system umożliwiający zarządzanie danymi energetycznymi. System dostarczający informacje o dziennym zużyciu energii funkcjonuje już w Niemczech, a jego wdrożenieplanowane jest również w Polsce i Portugali.
Do końca 2021 r. ALDI wykorzystywać będzie też więcej zielonej energii. Zwiększona zostanie liczba sklepów i centrów logistycznych wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Dotychczas w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord zainstalowanych zostało 169 takich instalacji, co umożliwiło wyeliminowanie 13 900 ton emisji CO2 i pozwoliło na wytworzenie energii elektrycznej, która pozwala zaspokoić roczne zapotrzebowanie na elektryczność 13 000 gospodarstw domowych. ALDI opracowuje również politykę zakupu zielonej energii.

– Od sklepów po centra dystrybucji i biura administracyjne, tam, gdzie prowadzimy działalność naszym celem jest stopniowe zmniejszanie ilości zużywanej energii i zasobów naturalnych. Koncentrujemy się na obniżeniu emisji CO2i prowadzimy szereg działań, które mają przyczynić się do zmniejszenia naszego oddziaływania na klimat. Wierzymy, że wcielając je w życie przyczyniamy się do kształtowania postaw i przyjaznego otoczenia dla przyszłych pokoleń – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik ds. Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

Realizacji celów klimatycznych jakie stawia sobie ALDI wiąże się również z usprawnianiem procesów chłodniczych. ALDI rozpoczęło wymianę używanych dotąd czynników chłodniczych na substancje alternatywne, bardziej przyjazne dla środowiska. W latach 2018 i 2019 ALDI zredukowało emisję związaną ze stratami środków chłodniczych o około 8%do około 85 000 ton CO2. By ograniczyć wpływ na środowisko optymalizowane są również procesy logistyczne, związane z transportem towarów.
W ramach dbałości o środowisko ALDI Polska nawiązało również współpracę z Klubem Gaja i od dwóch lat jest Partnerem Strategicznym obchodów Święta Drzewa. Podczas tegorocznej współpracy w Bielsku-Białej powstał antysmogowy mural, który przez ponad 10 lat zmniejszy zanieczyszczenie powietrza tak, jak robiłby to las o powierzchni ponad 100 m2, z kilkoma tysiącami drzew.Od ubiegłego roku wspólnie z Klubem Gaja ALDI zasadziło już prawie 6000 drzew. Sieć zaangażowała się także w stworzenie ogrodu polisensorycznego w Zespole Szkół Specjalnych w Sosnowcu i Szkole Podstawowej nr 27 w Bielsku-Białej.

Cele Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord w zakresie polityki klimatycznej zawarte zostały w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za rok 2019. Głównym celem publikacji raportu zrównoważonego rozwoju jest transparentność działalności ALDI pod kątem społecznym, ekologicznym i ekonomicznym. Wyraża się ona w działaniach na rzecz społeczeństwa i ekologii, a także w budowaniu oferty w oparciu o produkty certyfikowane według kryteriów zrównoważonego rozwoju, a więc przyjaznych społeczeństwu i środowisku. Główne obszary programu CR ALDI to odpowiedzialność w ramach łańcucha dostaw, oszczędzanie zasobów, polityka klimatyczna i zaangażowanie społeczne.

Raport zrównoważonego rozwoju ALDI oparty został na danych za okres obrotowy 2019, zebranych z poszczególnych dyskontów sieci, w tym ze 138 sklepów z Polski. Jest on zgodny ze standardami raportowania GRI Sustainability Reporting Standards (Global Reporting Initiative).

Źródło: ALDI Nord.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora