Z życia spółek

Wyniki finansowe centrów outletowych po II kwartale

volkan-olmez-73767-unsplash

Klienci centrów Designer Outlet wydają na zakupy więcej niż przed rokiem (średnio o 9% wzrosła sprzedaż w I półroczu 2019 r. w centrach Designer Outlet – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim).

Wszystkie trzy powyższe centra odnotowały wzrosty sprzedaży pomimo ponad dwukrotnie mniejszej, wynikającej z ustawy, liczby niedziel handlowych.

– Podsumowaliśmy I półrocze 2019 r., w którym zmierzyliśmy się z zaostrzeniem przepisów o zakazie handlu w niedziele. Wszystkie trzy centra zarządzane przez PRÔM Peakside ROS Outlet Management zakończyły pierwszą połowę bieżącego roku ze wzrostami sprzedaży – średnio +9 procent w stosunku do tego samego okresu w roku 2018. Podejmujemy wiele wysiłków, aby ograniczyć negatywny wpływ ustawy zarówno na naszych klientów, jak i na najemców. Nasze działania przynoszą oczekiwane efekty – klienci przystosowują się do nowych realiów zmieniając przyzwyczajenia zakupowe, a najemcy chętnie współpracują, aby jeszcze bardziej podnieść jakość ich obsługi – mówi Ireneusz Homa, Dyrektor Centrum Designer Outlet Gdańsk.

Nie bez znaczenia dla dobrych wyników finansowych outletów jest stale powiększająca się oferta marek premium w Designer Outlet. Dzięki temu moda „z wyższej półki” staje się dostępna dla szerokiego grona klientów. Centra odpowiadają na potrzeby rynku i otwierają kolejne salony, w których można zrobić zakupy taniej niż w centrach regularnych.

Bardzo ważne jest aktywne zarządzanie centrami handlowymi. Indywidualne podejście i analiza wszystkich wskaźników pozwala na podejmowanie najlepszych decyzji biznesowych pozytywnie wpływających zarówno na wyniki finansowe Designer Outlet, jak i wszystkich najemców.

W centrach funkcjonuje specjalny program lojalnościowy.