Informacje dnia

EPP: Rekordowe 100 mln klientów i wzrost dochodów z najmu w 2018 r.

EPP_Michał Świerczyński

W centrach handlowych EPP w ubiegłym roku odnotowano rekordową liczbę 100 mln odwiedzających. Spółka osiągnęła ponadto imponujący wzrost dochodów netto z najmu (LFL NRI) w wysokości 4,2%. Oznacza to, że pomimo wprowadzenia zakazu handlu w niedziele największemu właścicielowi nieruchomości handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu udało się utrzymać tendencję wzrostową.

– Pomimo bardzo wymagającego otoczenia naszej działalności w 2018 r. udało nam się odnotować wzrosty odwiedzalności i sprzedaży, a nasze wyniki są lepsze od średniej rynkowej. Świadczy to między innymi o jakości naszego portfolio i tenant-mixu. Nieustannie dbamy też o poprawę jakości doświadczenia zakupowego poprzez modernizację naszych obiektów i wprowadzanie nowych najemców. Na uwagę zasługuje też zainicjowany przez nas w drugiej połowie ubiegłego roku ambitny program aktywności społecznych, który obecnie rozwijamy w kolejnych centrach handlowych – mówi Michał Świerczyński, członek zarządu EPP, odpowiedzialny za komercjalizację nieruchomości.

Dla EPP ubiegły rok był okresem intensywnej pracy m.in nad udaną integracją czterech centrów handlowych M1 w Czeladzi, Krakowie, Łodzi i Zabrzu oraz King Cross Marcelin w Poznaniu. Spółka wykonała także liczne działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności swoich lokalizacji, dzięki stałemu poszerzaniu tenant-mixu oraz rozbudowie lokali. Na koniec ubiegłego roku wskaźnik wynajęcia powierzchni w centrach handlowych EPP przekroczył 99,4%.

Jednym z działań podjętych przez spółkę w reakcji na ograniczenie handlu w niedziele był program aktywności społecznych. Zapoczątkowane jesienią ubiegłego roku ambitne działania animacyjne, angażujące lokalne społeczności i organizacje, skutkowały wzrostem liczby gości w prowadzących je centrach nawet o 90% – 120% w stosunku do innych niehandlowych niedziel.

W najbliższym czasie EPP planuje otwarcie swojej flagowej inwestycji w Warszawie, Galerii Młociny, która powiększy portfel nieruchomości handlowych spółki o 84 000 m² ulokowanych na strategicznym stołecznym rynku. Do 2020 r. do EPP ma należeć 28 obiektów handlowych o powierzchni miliona m², odwiedzanych rocznie przez 120 mln gości.

Autorem raportu jest Michał Świerczyński, członek zarządu EPP, odpowiedzialny za komercjalizację nieruchomości.