Z życia spółek

Centra outletowe coraz bardziej atrakcyjne dla Polaków

alex-holyoake-361922-unsplash
Według najnowszych badań Deloitte na Święta wydamy w tym roku blisko 1 170 zł na osobę.

To znacznie więcej niż w ubiegłym roku – o 6%, a taki wzrost jest największy spośród badanych krajów w Europie. Powodem jest dobra sytuacja gospodarcza i rosnąca średnia płaca. Polacy są też coraz bardziej świadomymi konsumentami.

„Zmieniają się przyzwyczajenia zakupowe Polaków. Owszem, okazje typu Black Friday są bardzo popularne, jednak niektórzy nie lubią robić zakupów akurat jednego konkretnego dnia, obawiając się zatłoczonych sklepów. Alternatywą dla nich jest tzw. smart shopping, czyli coraz popularniejsze sprytne kupowanie, polegające na szukaniu towarów wysokiej jakości, ale w na stale obniżonych cenach. W dodatku tam, gdzie można je spokojnie obejrzeć i przymierzyć. Tego typu możliwości dają outlety, ponieważ ceny produktów są z założenia niższe od 30 do 70%” – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk.

Outlety dzięki swojej ofercie ciągłych przecen bronią się same. Niskie ceny są wystarczającym bodźcem, aby udać się tam w celach zakupowych, a nie po to, by po prostu spędzić czas, jak ma to często miejsce w tradycyjnych galeriach handlowych. Dodatkowo przedświąteczne zakupy to ważny czynnik zwiększający zainteresowanie ofertą outletów. Wg badań Deloitte w tym roku numerem jeden i najbardziej spodziewanym prezentem są kosmetyki i perfumy.