Informacje dnia

Centra handlowe we Wrocławiu: rozwój i modernizacje przyciągają atrakcyjnych najemców

mall galeria
Wrocław to kolebka centrów handlowych. Miasto to usłane jest galeriami handlowymi i o ile wydawać by się mogło, że konkurencja pomiędzy nimi jest zbyt duża, by wszystkie mogły się utrzymać, ich zarządcy mają pomysły na dalsze funkcjonowanie.

Wrocław jest miastem znanym z dużej liczby galerii handlowych. W mieście funkcjonują m.in.: Galeria Dominikańska, Wroclavia, Arkady Wrocławskie, Renoma, Magnolia Park, Pasaż Grunwaldzki, CH Borek, Sky Tower.

Wrocław galeriami handlowymi stoi

O ile rzeczywiście stolica Dolnego Śląska może pochwalić się imponującą liczbą centrów handlowych, o tyle zastanawiać może, czy one wszystkie – stanowiąc dla siebie konkurencję – mają szansę utrzymać się na rynku.
Zarządcy centrów handlowych zdają sobie z tego sprawę, dlatego corocznie słychać o modernizacjach i rozbudowach wrocławskich galerii.
Swego czasu mniejszą liczbę kupujących odnotowano w Arkadach Wrocławskich. Wraz z kupującymi znikali najemcy. Było to efektem otwarcia pobliskiej, nowoczesnej galerii Wroclavia. Niemniej Arkady Wrocławskie poradziły sobie z silnym konkurentem i ponownie zapełniły się najemcami. Wszystko to dzięki zmianie strategii.
Z podobną sytuacją boryka się obecnie Sky Tower, który nie cieszył się zbyt dużą popularnością ze względu na skierowanie swojej oferty do wąskiej grupy kupujących – Sky Tower znany był z droższych i mało popularnych marek. Brak sieciówek skierował kupujących do pobliskich centrów handlowych. Teraz jednak Sky Tower zmienił strategię. Czy będzie ona skuteczna, to się dopiero okaże.

Magnolia Park ciągle rośnie
Wrocławska Magnolia Park to jedna z bardziej lubianych galerii. Jest to drugie pod względem wielkości centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjne, jakie wybudowano dotychczas na terenie Dolnego Śląska. Galeria mieści się przy ulicy Legnickiej 58. W 2015 roku galeria Magnolia Park została rozbudowana o kolejną powierzchnie handlową, dzięki czemu centrum osiągnęło niemal 100 000 metrów kw. powierzchni handlowej.
Magnolia Park może poszczycić się ok. 250 najemcami, natomiast na zmotoryzowanych kupujących czeka ok. 3500 miejsc parkingowych.
W części rekreacyjno-rozrywkowej centrum mieszczą się kino oraz sala zabaw dla dzieci. Oferta gastronomiczna jest różnorodna, dzięki czemu każdy znajdzie coś, co odpowiada jego gustowi kulinarnemu. W Magnolii Park znajdziemy zarówno sieciówkowe, znane marki, jak również mniej popularne brandy.
Duży teren wokół centrum handlowego to miejsce cyklicznych imprez, koncertów i pokazów mody. W ostatnim czasie otwarty został również plac zabaw dla dzieci.
Magnolia Park nie zwalnia tempa – dzięki stałemu śledzeniu potrzeb konsumentów oraz trendów na rynku galeria stale przyciąga nowe marki oraz kupujących.
heidi-sandstrom-466619-unsplash

Arkady Wrocławskie otworzyły się na rodziny
Arkady Wrocławskie to kompleks handlowo-biurowo-usługowy  zlokalizowany przy ulicy Powstańców Śląskich 2/4. Swego czasu najbardziej charakterystycznym atrybutem Arkad Wrocławskich było duże akwarium na 120 000 litrów wody, w którym podziwiać można było egzotyczne ryby i rekiny. Część handlowa obejmuje 3 piętra, natomiast część biurowa – 11 pięter. Arkady Wrocławskie oferują ok. 1100 miejsc parkingowych rozlokowanych na 7 piętrach parkingu. Na całość kompleksu składa się część handlowa o powierzchni  30 tys. metrów kw. oraz 11-piętrowy biurowiec o powierzchni ok. 9000 metrów kw. a także wspomniany wcześniej 7-poziomowy parking. W części rozrywkowej znajduje się kino. Arkady Wrocławskie mogą pomieścić ok. 130 najemców usługowych i gastronomicznych.
Swego czasu, kiedy pobliska galeria Wroclavia szykowała się do otwarcia, w Arkadach Wrocławskich zaobserwować można było emigrację najemców. Sporo lokali wystawiono na wynajem. Centrum handlowe zmieniło swoją grupę docelową, przeszło modernizację i obecnie znów przyciąga licznie kupujących. W galerii zaczęły być organizowane wydarzenia skierowane do rodzin z dziećmi, co stanowi dodatkową zachętę do odwiedzania tego centrum handlowego.

Sky Kitchen – eksplozja kulinarnej różnorodności w Sky Tower

Sky Tower budzi kontrowersje niemal od momentu swojego powstania. To luksusowe centrum handlowe ma swoich zwolenników i przeciwników. Sky Tower to kompleks o charakterze mieszkalnym, biurowym, handlowo-usługowym i rekreacyjnym. Położony jest w miejscu dawnego Poltegoru, między ulicami Powstańców Śląskich, Wielką, Gwiaździstą i Szczęśliwą.
Na kompleks składają się trzy budynku:
– budynek B1, na który składają się 4 kondygnacje (jedna podziemna i trzy naziemne) – znajduje się tu parking, galeria handlowa oraz kręgielnia;
– budynek B2, będący 51-kondygnacyjną wieżą – niższe poziomy przeznaczono na przestrzeń biurową, natomiast piętra od 28 do 48 przeznaczono na apartamenty – w sumie jest ich aż 184; na dachu budynku znajduje się taras widokowy oraz klatka meteorologiczna; 49 piętro przeznaczono na popularny punkt widokowy, w całości oszklony;
– budynek b3 – to 19-piętrowy budynek, w którym mieszczą się 52 luksusowe apartamenty oraz biura.
Początkowo Sky Tower cieszyło się dużą popularnością, jednak stopniowo  zainteresowanie tym punktem na mapie zaczęło maleć wśród mieszkańców miasta.
Obecnie zarządca centrum handlowego Sky Tower wprowadza nowy koncept, który na powrót ma przyciągnąć tłumy do galerii.

We wrocławskim Sky Tower w ramach nowej strategii działania planowane jest m.in. uruchomienie Sky Kitchen. Będzie to klimatyczna wielkomiejska uliczka z unikalnymi kulinarnymi konceptami kawiarni, restauracji i barów. Dodatkowo, na 49 piętrze wieżowca, pojawi się Sky Bar, gdzie odwiedzający będą mogli spędzić dłuższą chwilę i zrelaksować się, podziwiając panoramę Wrocławia i okolic.
W Sky Tower otwarta ma zostać strefa Sky Kitchen. Koncept ten ma stanowić uzupełnienie oferty kawiarnianej oraz restauracyjnej tego miejsca. Zarządca galerii zakłada, że w Sky Tower pojawią się lokale gastronomiczne, w których serwowane mają być nietypowe i bardzo różnorodne potrawy.
Sky Kitchen ma być miejscem spotkań, tętniącym życiem i zachęcającym do spędzania w nim czasu w gronie znajomych.
Wejście do strefy Sky Kitchen ma być zapewnione od strony ulicy Powstańców Śląskich. Każdy z gastronomicznych najemców ma posiadać swój własny ogródek. Strefa Sky Kitchen ma się znajdować na poziomie 0. W sumie w ramach nowego konceptu zagospodarowanych ma zostać niemal 1500 metrów kw. powierzchni usługowej.
Oprócz Sky Kitchen, w Sky Tower ma się pojawić również Sky Bar. Będzie się on znajdował w budynku B2, na 49. piętrze wieży. Budowa obszernengo Sky Baru ma zostać połączona z modernizacją punktu widokowego, który zlokalizowany jest na 49. piętrze.

Każda z wrocławskich galerii handlowych prezentuje nieco odmienną ofertę, skierowaną do odmiennej grupy docelowej. Dzięki takiej różnorodności, galerie nie stanowią dla siebie aż tak dużej konkurencji, a raczej się uzupełniają.
Stała modernizacja obiektów handlowych sprawia, że są to wciąż miejsca bardzo atrakcyjne z punktu widzenia najemców. Galerie handlowe przyciągają kupujących w dużym natężeniu, co przekłada się niejednokrotnie na lepszą sprzedaż u najemców, niż gdyby ich lokale mieściły się w innych punktach miasta, np. niezależnych lokalach.

Redakcja
Komercja24.pl


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora