Informacje dnia

Atrium realizuje kierunki strategiczne na rynku nieruchomości

Grupa Atrium konsekwentnie realizuje na rynku polskim przyjęte kierunki strategiczne. Spółka zwiększa wartość swoich kluczowych obiektów, wdrażając systematycznie otwarcia nowych konceptów salonów we współpracy ze stałymi najemcami. Ponadto poszerza regularnie ofertę w segmencie modowym – wprowadzając nowe, krajowe i międzynarodowe marki, a także wzbogaca ofertę usługową, rozrywkową i gastronomiczną swoich centrów handlowych. Celem podjętych działań jest wyprzedzanie zmieniających się coraz szybciej potrzeb konsumenckich i tworzenie obiektów, które są integralną częścią życia lokalnej społeczności.

Proaktywne podejście spółki do rozwoju centrów handlowych przejawia się m.in.
w metamorfozach istniejących konceptów handlowych. Atrium przeprowadza je w ścisłej współpracy z najemcami. Przykładem takiej realizacji jest nowa odsłona salonu Apart, otwartego w grudniu w bytomskim Atrium Plejada. Powierzchnia lokalu została powiększona  o 30 m2, licząc obecnie 72,65 m2 łącznie. Efektem przeprowadzonej zmiany jest eleganckie, przestronne wnętrze, wzbogacone o nowe gabloty, jeszcze szerszy asortyment biżuterii i zegarków oraz specjalne stanowisko wyboru obrączek ślubnych. Zupełnie nowy koncept zyskała również drogeria Rossmann w Plejadzie. Lokal przeszedł kompleksową rewitalizację. Jego wizytówką jest obecnie nowoczesne wnętrze oraz nowa witryna. Powierzchnia handlowa sklepu wynosi 326,2 m2.

W procesie modernizacji i rozbudowy centrów handlowych w Polsce Atrium wzmacnia również segment fashion. W listopadzie w Atrium Targówek otwarty został nowy sklep Sneakers by Distance. Lokal o powierzchni 185,75 m2 oferuje szeroki wybór zarówno specjalistycznego obuwia dla sportowców, jak i butów uniwersalnych. Marka funkcjonuje na polskim rynku od ponad 10 lat w oparciu o sieć sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w trzech województwach.

Nowego najemcę odzieżowego pozyskało również toruńskie centrum Atrium Copernicus. W listopadzie został tam otwarty nowy sklep sieci Pepco – najpopularniejszego sprzedawcy odzieży dziecięcej oraz wiodącego dostawcy artykułów dekoracyjnych w Polsce. W Atrium Biała z kolei działalność rozpoczął sklep marki MARILYN z ofertą luksusowych pończoch, które cieszą się uznaniem klientek nie tylko w Polsce, ale również w USA, krajach Europy Zachodniej, Rumunii, Litwie, Łotwie, Estonii czy Rosji.

Atrium poszerzyło również segment odzieży dziecięcej o salon francuskiej marki Okaidi, otwarty w Atrium Biała w Białymstoku. Jego oferta obejmuje ubrania oraz akcesoria dla noworodków, niemowląt i starszych dzieci – w podziale na dwie linie produktowe: Obaibi – dla najmłodszych dzieci – od narodzin do 3 lat oraz Okaidi – dla starszych maluchów, uczniów i nastolatków do 14. roku życia. Sieć posiada 700 sklepów w ponad 60 krajach, m.in.: we Włoszech, w Hiszpanii, Niemczech, Belgii, Holandii, krajach Środkowego Wschodu, Chinach, Stanach Zjednoczonych
i Kanadzie.

W ramach wzbogacania oferty Atrium pozyskało również Eurofirany – największego importera firan i zasłon na terenie naszego kraju – który otworzył swój salon w Atrium Biała w Białymstoku. W Atrium Copernicus z kolei działalność rozpoczął sklep z artykułami szkolnymi, plastycznymi, biurowymi oraz papierniczymi – Excellent Office.

– Jesteśmy przekonani, że wpływ na skuteczność podejmowanych przez nas działań ma przede wszystkim ścisła, partnerska współpraca z naszymi najemcami. Jako doświadczony zarządca obiektów komercyjnych czujemy współodpowiedzialność za ich wyniki sprzedażowe. Dlatego poszukujemy wspólnych rozwiązań, powiększamy powierzchnie sklepów oraz wdrażamy najnowsze koncepty i wysokiej jakości rozwiązania architektoniczne. Zgodnie z przyjętą strategią modernizujemy i rozbudowujemy strefy gastronomiczną, usługową, wypoczynku i rozrywki oraz pozyskujemy międzynarodowe marki modowe – tak, by oferta naszych centrów była możliwie najbogatsza, a standardy jakościowe stale podnoszone – mówi Scott Dwyer, Prezes Zarządu Atrium Poland Real Estate Management.

Zgodnie z przyjętą strategią Atrium zwiększa także zaangażowanie w rozwój stref rozrywki i wypoczynku. W związku z tym spółka otworzyła w grudniu w Focus Mall Bydgoszcz nową salę kinową Cinema City dla 140 osób. Dzięki technologii 4DX widzowie fizycznie odczuwają w niej 24 rodzaje efektów specjalnych – w tym wiatr, mgłę, błyski piorunów i zapachy. Odpowiadają one temu, co w danym momencie dzieje się na ekranie. Całość doznań dopełniają ruchome fotele, zsynchronizowane z toczącą się na ekranie akcją. W tym samym centrum – z myślą o najmłodszych – otwarto również najnowocześniejszą salę zabaw w Bydgoszczy – FIGLOWISKO. Na ponad 400 m2 powierzchni dzieci znajdą mnóstwo atrakcji, które pobudzą ich wyobraźnię, a rodzice będą mogli odpocząć, wypić dobrą kawę, poczytać, spotkać się ze znajomymi lub popracować przy komputerze. Z myślą o najmłodszych działa też
w FIGLOWISKU specjalna „STREFA MALUCHA”.

Atrium inwestuje również w rozwój strefy gastronomicznej. W listopadzie w szczecińskim Atrium Molo została otwarta restauracja China Town. Dania tej sieci przygotowywane są przez azjatyckich kucharzy w oparciu o niepowtarzalne receptury i najwyższej jakości składniki.

Zgodnie ze strategią ogłoszoną w październiku 2016 spółka kontynuuje również przebudowy swoich kluczowych obiektów. Trwa rozbudowa warszawskich centrów handlowych Atrium Promenada i Atrium Targówek. W planach firmy jest również przebudowa Atrium Reduta o przewidywanym koszcie inwestycji w wysokości 28 mln euro oraz modernizacja centrum handlowego Atrium Biała w Białymstoku o przewidywanym koszcie inwestycji w wysokości 31 mln euro. Oba obiekty zyskają większą powierzchnię wypoczynkowo-rozrywkową i gastronomiczną, co jest zgodne z celem Grupy Atrium, zakładającym tworzenie obiektów o dominującej pozycji
w regionie. Łączna wartość powyższych czterech inwestycji wyniesie ok. 120 mln euro
i stanowi część kompleksowego projektu przebudów i rozbudów, dzięki któremu docelowo powierzchnia najmu brutto (GLA) obiektów Atrium powiększy się łącznie o około 70 000 m2.

inf. prasowa Atrium