
Główny Urząd Statystyczny opublikował dane na temat dynamiki sprzedaży detalicznej w maju 2025 r. Porównując rok do roku wzrosła ona o 4,3 proc., jednak w porównaniu z kwietniem spadła o 3,5 proc. Podobne wyniki zanotowano dla sprzedaży w internecie – wzrost o 6,2 proc. rok do roku i spadek o 3,4 proc. miesiąc do miesiąca.
Bardzo ciekawie wygląda sprzedaż w internecie artykułów z kategorii „pojazdy samochodowe, motocykle, części”. W ostatnich miesiącach jej dynamika rok do roku w cenach bieżących była trzycyfrowa. W maju tego roku wartość sprzedanych towarów z tej kategorii była niemal pięciokrotnie wyższa, niż w analogicznym okresie 2024 r. W związku z tym drastycznie rośnie także udział sprzedaży pojazdów i części do nich przez internet. W ostatnich latach e-commerce odpowiadał za ok. 1 proc. (licząc w cenach bieżących). Natomiast w ostatnich trzech miesiącach udział ten utrzymuje się na poziomie ponad 5 proc.
[fragment artykułu]
Autor: Miłosz Mickiewicz, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju biznesu w Grupie Comperia.pl SA
materiał prasowy