Informacje dnia

Zespół kreatywny Viasat World zdobył dwie nagrody w konkursie Promax Global Excellence

SoE_Keyart_Kinsugi_Landscape_EPR

Międzynarodowy koncern medialny Viasat World został wyróżniony dwiema nagrodami na prestiżowej gali Promax Global Excellence Awards 2019 w Los Angeles. Uznanie jury zdobyła kampania kreatywna zrealizowana dla programu „Dzieje Europy“.

Rozdawane od 2003 roku nagrody Promax Global Excellence Awards to najbardziej prestiżowe wyróżnienia za wybitne osiągnięcia w dziedzinie rozrywki, marketingu i designu. Na tegorocznej gali, koncern medialny Viasat World został wyróżniony w dwóch z czterech kategorii, do których był nominowany. Obie statuetki przyznano kampanii kreatywnej zrealizowanej dla programu „Dzieje Europy”, emitowanego na kanale Polsat Viasat History, a zdobyte statuetki to srebrna nagroda w kategorii reklamy drukowanej i brązowa za key art stworzony na potrzeby promocji serii dokumentalnej.

Przyciągająca uwagę i ambitna kampania została oparta na podstawowych filarach historii Europy: wojnie, religii, sztuce, nauce, rewolucji, odkryciach i wyzysku. Podstawowym założeniem twórców było potraktowanie Europy nie jako kontynentu, lecz jako zbioru idei. Zespół kreatywny opracował w tym celu animację pokazującą kruche piękno Europy, zwizualizowane za pomocą rzeźb i popiersi kluczowych postaci w historii kontynentu. Do nadania kreacji wyjątkowego stylu twórcy wykorzystali starożytną japońską sztukę naprawy ceramiki zwaną Kintsugi. Autorem oprawy dźwiękowej było wielokrotnie nagradzane studio Echoic.

„Zdobycie tak prestiżowych wyróżnień traktuję nie tylko jako uznanie ze strony branży, lecz także jako potwierdzenie talentu i zaangażowania zespołu kreatywnego w tworzenie nowatorskich kampanii. Naszą misją jest wyprzedzanie oczekiwań odbiorców i realizowanie skłaniających do myślenia kreacji, które podkreślają wartości wyznawane przez naszą markę oraz przemawiają do widzów i partnerów. Cieszymy się, że nasz wielokrotnie nagradzany zespół stoi dziś obok najlepszych światowych twórców“ – komentuje sukces Paul Evans, szef zespołu kreatywnego Viasat World.