Z życia spółek

Udany debiut Plantwear na rynku NewConnect

analiza
Producent drewnianych akcesoriów lifestylowych Plantwear zadebiutował dziś na NewConnect. Akcje spółki wzrosły o 51,5 proc. do 10,00 złotych. Jest to 376 spółka na tym rynku i pierwsza, która zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2020 roku.

Funkcję autoryzowanego doradcy w procesie wprowadzenia akcji do obrotu pełniło INC S.A. Jednocześnie to pierwsza spółka, która prowadziła kampanię crowdinvestingową i debiutuje na NewConnect od uruchomienia Programu Crowdfundingowego GPW.

– Z ogromną satysfakcją dołączyliśmy do grona spółek notowanych na NewConnect. Za nami rok intensywnego rozwoju – w tym czasie Plantwear przekształcił się z jednoosobowej działalności gospodarczej w giełdową spółkę. Było to możliwe m.in. dzięki przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej oraz budowie społeczności klientów i inwestorów. – mówi Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Zgodnie z szacunkami podanymi przez Plantwear, przychody w całym 2019 r. wyniosły 9,1 mln zł i były o 92 proc. wyższe niż rok wcześniej. W samym IV kwartale 2019 r. sprzedaży wyniosła 3,0 mln zł. Biżuteria z drewna stanowiła w ubiegłym roku około 50 proc. sprzedaży spółki, co oznacza ponad 5 krotny wzrost r/r. Przygody ze sprzedaży drewnianych zegarków wyniosły 3,7 mln zł i były wyższe r/r o niecałe 10 proc.

Za wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect odpowiada autoryzowany doradca INC S.A. Debiut Plantwear na warszawskiej giełdzie to pierwsze upublicznienie projektu, który prowadził kampanię na platformie CrowdConnect.pl. To również pierwsza spółka, która pozyskała kapitał w kampanii crowdinvestingowej i debiutuje na NewConnect po rozpoczęciu programu Partner Crowdfundingowy GPW.