Z życia spółek

Sprzedaż w centrach Designer Outlet z dynamicznym wzrostem po lockdownie

Designer Outlet Warszawa

Sprzedaż w centrach Designer Outlet z dynamicznym wzrostem po lockdownie. Pandemia koronawirusa i lockdown dały się we znaki galeriom handlowym. Mniejsza odwiedzalność i spadek obrotów dotknęły nawet flagowe obiekty w kraju. Okazuje się jednak, że ta tendencja nie dotyczy wszystkich. Wyniki centrów Designer Outlet, zarządzanych przez ROS Retail Outlet Shopping, pokazują świetną kondycję outletów.

Dobry start outletów

Po ponownym otwarciu galerii handlowych wraz z początkiem maja rynek z ostrożnością spoglądał na rozwój sytuacji w tej branży. Znacznie niższa odwiedzalność, skłonność klientów do przesuwania zakupów na przyszłość, decyzje o zamknięciu salonów czy kontrowersje związane z czynszami – to problemy, z którymi boryka się do dziś wiele obiektów, w tym nawet najbardziej rozpoznawalne, największe galerie w kraju. Jak pokazuje jednak podsumowanie minionych dwóch miesięcy opracowane przez ROS Retail Outlet Shopping, ten kryzys nie dotknął centrów outletowych:

– Oczywiście, powrót do działalności po lockdownie budził wiele obaw. Dopuszczaliśmy możliwość, że klienci nie zdecydują się na szybki powrót do dawnych nawyków zakupowych, a prawdziwy boom sprzedaży internetowej okaże się stałą tendencją. Szybko jednak okazało się, że we wszystkich centrach ROS Retail Outlet Shopping w Polsce, tj. Designer Outlet Warszawa, Sosnowiec i Gdańsk dynamika wzrostu obrotów i odwiedzalności jest na więcej niż zadowalającym poziomie. Na przykładzie obiektu w Sosnowcu możemy wskazać, iż łącznie w maju i czerwcu osiągnęliśmy 82% wyniku sprzedażowego i 83,9% footfallu w stosunku do zeszłego roku. – mówi Dariusz Obołończyk, Center Manager Designer Outlet Sosnowiec – To znakomite wyniki.

Warto zwrócić uwagę, że dane pokazują wyniki za cały okres od otwarcia centrów do końca czerwca – a dynamika zarówno w zakresie odwiedzalności, jak i zakupów zmieniała się w czasie:

– Powrót do pracy po lockdownie nie był gwałtowny. Raczej można nazwać to procesem: 4 maja, jak w przypadku wszystkich obiektów handlowych w Polsce, swoje salony otworzyła jedynie część marek dostępnych w naszych centrach, do których z każdym dniem dołączały kolejne. Chociaż już pierwszego widzieliśmy, że klienci oczekiwali przed centrami  jeszcze przed otwarciem, widzimy, że początkowo niższa odwiedzalność z czasem rośnie. Dlatego też optymistycznie patrzymy na ten kwartał. Dodatkowo, bierzemy pod uwagę również mniejszą liczbę dni handlowych w ubiegłym roku, w tym zredukowaną w związku z niedzielami bez handlu, a także fakt, iż ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów zdecydowaliśmy się przesunąć w czasie cyklicznie organizowane przez nas akcje prosprzedażowe– zaznacza Dariusz Obołończyk.

Przedstawiciel ROS Retail Outlet Shopping zwraca również uwagę, że na niższe wyniki wpływ ma mniejsza mobilność i zamknięcie granic. Wszystkie centra, a zwłaszcza Designer Outlet Gdańsk to atrakcyjne destynacje dla tzw. turystyki zakupowej, chętnie odwiedzane również przez zagranicznych gości.

Nowe tendencje i zwyczaje zakupowe

Obserwatorzy rynku zauważają, że po lockdownie Polacy spoglądają w przyszłość z dużą niepewnością. Ograniczają zakupy, skupiając się na tych najbardziej zasadnych, potrzebnych i korzystnych. Tym nowym potrzebom i zwyczajom idealnie odpowiada oferta centrów Designer Outlet, w których goście mogą znaleźć najlepsze, najbardziej rozpoznawalne i pożądane marki, w atrakcyjnej, stale obniżonej od 30 do 70% cenie:

– Umacnianie się trendu smart shoppingu obserwujemy już od jakiegoś czasu, ale teraz szczególnie przybierze on na sile. Nowa sytuacja i realia sprawiają, że Polacy znacznie większy nacisk kładą na rozsądne, sprytne i oszczędne zakupy. Chętniej decydują się na produkty uznanych marek i w dobrej jakości – jednak przy uwzględnieniu stosunku tej jakości do ceny. Doskonale pokazują to wyniki sprzedażowe obecnych w centrach salonów premium. Te w Designer Outlet Warszawa w szybkim tempie wyrównują wyniki i na koniec czerwca osiągnęły obroty na poziomie 80% w stosunku do zeszłego roku. W tej chwili w naszych centrach trwa akcja Super Sale, podczas której nasi klienci mogą skorzystać z dodatkowych upustów i rabatów. To dla nich bardzo ważny argument.

Co ciekawe, zmienia się również podejście do trendów modowych. W ofercie salonów klienci poszukują klasycznej elegancji jako tego, co ponadczasowe i uniwersalne. Zarówno w Designer Outlet Warszawa, Gdańsk, jak i Sosnowiec można zaobserwować rosnące zainteresowanie także markami Athleisure oraz sportowymi, których oferta jest w centrach Designer Outlet bardzo szeroka. Adidas, New Balance, Puma, Nike – to tylko niektóre z brandów, w salonach których goście outletów poszukują odzieży i akcesoriów treningowych, ale też po prostu komfortowych i modnych ubrań do domu czy na krótkie wypady w Polsce.

Rozwój centrów Designer Outlet w Polsce

Dobre wyniki po lockdownie wpisują się w szerszą dobrą passę outletów. Ten format retailowy, w połączeniu z unikalnym tenant mixem sprawia, że centra Designer Outlet umacniają swoją pozycję w Polsce, nieustannie się rozwijając. Obecnie Designer Outlet Warszawa jest w trakcie rozbudowy, dzięki czemu już wkrótce  goście będą mogli skorzystać z oferty większej liczby salonów, w tym zupełnie nowych marek. Centra nie zwalniają tempa nawet teraz – 1 lipca w Designer Outlet Warszawa pojawił się nowy najemca – Pierre Cardin.

ROS Retail Outlet Shopping

ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się
w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie. Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów.
ROS Retail Outlet Shopping obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój jest wspierany przez partnerską współpracę  z markami, wysoką jakość zarządzania sprzedażą i standardów obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający. Portfolio ROS Retail Outlet Shopping obejmuje: Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Brugnato 5Terre Outlet Village, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Galleria Parma i przyszłe inwestycje w Europie.

Centra outletowe Designer Outlet obecne są w Polsce w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium.

mat.pras.