Inwestycje publiczne

Polska liderem wśród powierzchni handlowych

Polacy mimo kryzysu  nadal mają dobre nastroje. Okazało się, że wykazujemy niesłabnący optymizm, o czym świadczy wzrost sprzedaży detalicznej w Polsce o 14,3% rok do roku wg danych za styczeń 2012 r. (GUS). Według raportu CBRE w czwartym kwartale 2011 r. w Polsce oddano do użytku prawie 300 tys. metrów kwadratowych  nowych powierzchni w centrach handlowych. Mimo, że większość tych powierzchni znajduje się w dużych miastach , znaczenia nabierają mniejsze ośrodki oraz aglomeracje średniej wielkości, które obecnie dominują pod względem liczby rozpoczętych projektów. Jak mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska „Deweloperzy obiektów handlowych ponownie nabrali optymizmu, co widać po rosnącej liczbie nowych projektów. Buduje się przede wszystkim mniejsze centra, w których dominującym elementem jest hipermarket, ponieważ takie właśnie obiekty uważa się za najpewniejszą inwestycję długoterminową. Z kolei główne ulice handlowe w Warszawie cieszą się obecnie wyższym popytem ze strony najemców ze względu na brak dostępnych powierzchni w galeriach handlowych”.

Źródło: EGospodarka


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora