komentarze, opinie, gospodarka

Orlen najcenniejszą polską marką

Rzeczpospolita po raz kolejny ogłasza wyniki rankingu najcenniejszych polskich marek. Ranking dotyczy  2011 roku. Wg owego rankingu czołowa trójka to marki warte nawet 10 mld zł.

Tak jak w roku ubiegłym trzy pierwsze miejsca przypadły największym polskim gigantom. Najcenniejszą polską  marką jest Orlen. Wartość tej marki to 3,8 mld zł. Wartość marki w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 1 proc. Drugie miejsce zajmuje największy polski bank – PKO BP. Wartość tej marki opiewa na sumę 3, 7 mld zł. Przyrost wartości w tym przypadku wynosi aż 3 proc. Miejsce na podium przypadło również PZU. W zeszłym  roku ta sama lokata. Wartość marki została wyceniona na 2,3 mld zł i jest ona mniejsza niż w roku 2010. Spadek jest dość znaczny – 17 proc.

W omawianym rankingu wartość marki jest szacowana w oparciu o cztery kryteria: pozycję rynkową, relację z klientem, postrzeganie marki oraz rodzaj rynku.