rynek nieruchomości inwestycyjnych na sprzedaż

Nieruchomości, które posiadają ekologiczne rozwiązania, przyciągają Polaków

alexander-abero-OypnYfdiQgg-unsplash
Castorama Polska chce zachęcić Polaków do wykorzystywania ekologicznych rozwiązań w swoich domach – ich stosowanie deklaruje już 83% z nich – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie tej największej sieci sklepów home improvement w Polsce. Za inspirację posłuży specjalna strona internetowa zdradzająca wiele praktycznych rozwiązań, pomagających w prowadzeniu zrównoważonego i przyjaznego środowisku domu, i to z korzyścią dla domowego budżetu.

 

Niemal 70% Polaków ma w domu ekologiczne oświetlenie. Ponad połowa badanych planuje zastosować dodatkowe rozwiązania ograniczające straty cieplne, a 40% ankietowanych wskazuje na chęć zakupu produktów oszczędzających wodę. Co więcej, już 8 na 10 gospodarstw domowych jest wyposażonych w co najmniej jedno rozwiązanie pozwalające na ograniczenie zużycia naturalnych surowców, co oznacza, że polskie domy są coraz bardziej ekologiczne, a świadomość Polaków związana z wyborem produktów, które będą przyjazne środowisku stale rośnie.
Oszczędność energii stawiana jest zawsze na pierwszym miejscu – jej najpopularniejszą formą jest korzystanie z energooszczędnych żarówek (ponad 68% Polaków). Świadomy wybór oświetlenia (np. zintegrowanego systemu oświetlenia LED, oświetlenia z czujnikiem ruchu czy żarówek przyciemniających), może być pierwszym krokiem we wprowadzeniu również dobrych nawyków. Gaszenie światła po wyjściu z pomieszczenia czy wyłączanie telewizora czy komputera, z którego nie korzystamy od wielu godzin, to także sposób na ograniczenie „pożeraczy” prądu i domowych finansów.
Odpowiedzialne wykorzystywanie wody w domu, też przyczynia się do obniżenia kosztów energii. Niemal 45% ankietowanych wskazało posiadanie termostatów, a także rozwiązań oszczędzających wodę (niemal 43%). Częściej, niż co 10 ankietowany, wskazywał w badaniu, że korzysta z instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła.
Ponad połowa ankietowanych zapytana o rozwiązania, które planuje zastosować w swoich domach, wskazuje na opcje ograniczające straty cieplne jak np. termoizolacja, nowoczesne okna czy rekuperacja. W rozwiązania oszczędzające wodę (np. systemy retencyjne i instalacje szarej wody) chce zainwestować ponad 40% ankietowanych. Co trzeci respondent wskazuje chęć wykorzystania produktów ograniczających emisję CO2 (np. odnawialnych źródeł energii – fotowoltaiki, pomp ciepła, nowoczesnych piecy).

 

Castorama Polska od wielu lat promuje postawy proekologiczne, popularyzując wiedzę o zrównoważonym rozwoju, dlatego dedykowana strona poświęcona rozwiązaniom służącym stworzeniu ekologicznych domów i ogrodów, naturalnie wpisuje się w działania służące wspólnemu tworzeniu dobrego klimatu. Już od 2018 r. Castorama, poprzez projekt „Nasza sfera”, edukuje i zwiększa świadomość związaną z ochroną środowiska i społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Badanie społeczne na zlecenie Castorama Polska zostało przeprowadzone przez pracownię badawczą SW Research na reprezentatywnej grupie 1057 respondentów w październiku 2021 r.
Źródło: Castorama Polska.