Z życia spółek

ŁKA z szerszą ofertą, przy braku wzrostu dofinansowania

austin-smart-70350-unsplash
Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozwija swoją ofertę przy zachowaniu aktualnego łącznego poziomu dotacji.

Przy kolejnym zwiększaniu pracy eksploatacyjnej oznacza to, że corocznie ŁKA obniża  jednostkową dopłatę do każdego przejechanego kilometra o 15-20%. Tak wynika z wypowiedzi Janusza Malinowskiego, prezesa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Prezes ŁKA udzielił wywiadu portalowi „Rynek Kolejowy”. W rozmowie z Jakubem Madrjasem prezes ŁKA tak wypowiada się o taborze:
Mamy jeden z najlepszych w Polsce wskaźników niezawodności wśród przewoźników. Utrzymuje się on na poziomie 99-100%. Dzięki temu oraz systemowi zarządzania taborem osiągamy bardzo dobre wyniki przewozowe i ekonomiczne. W ubiegłym roku udało nam się przewieźć o 53% pasażerów więcej niż rok wcześniej. Złożyło się na to kilka czynników. Jednym z nich jest integracja biletowa: od kwietnia 2017 r. funkcjonuje honorowanie biletów pomiędzy operatorami kolejowymi a komunikacją miejską w Łodzi. Ponadto w województwie łódzkim możemy podróżować na podstawie Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego (WBA), który umożliwia podróżowanie zarówno pociągiem, jak i komunikacją miejską w wielu miejscowościach województwa. Od stycznia br. funkcjonuje również honorowanie biletów z Polregio. Kolejnym czynnikiem jest poprawa rozkładu jazdy, w tym w szczególności jego cykliczności i liczby skomunikowań.”