rynek nieruchomości komercyjnych na sprzedaż

Jak sprzedać nieruchomość inwestycyjną

Sprzedający nieruchomości inwestycyjnej przywiązują coraz większą wagę do opisu samej nieruchomości. Aby się wyróżnić spośród tysięcy podobnych ogłoszeń potrzebny jest bardzo solidny opis oferty. Zachęcenie potencjalnego klienta do kontaktu w sprawie ogłoszenia sprzedaży nieruchomości wymaga poświęcenia nieco czasu na odpowiedni opis oferty nieruchomości. Według pierwszej teorii ogłoszenie powinno zawierać jak najmniej szczegółów. Taki zabieg może zwiększyć liczbę telefonów lub maili od zainteresowanych ofertą osób. Jednak większość z nich zadzwoni, tylko by uszczegółowić ofertę, dowiedzieć się o rzeczy, które zostały w opisie pominięte lub zostały przedstawione z małą dokładnością. Efektem krótkiego, a co za tym idzie, mało precyzyjnego opisu mogą być liczne, ale mało konkretne zapytania, z rzadka zakończone chęcią oględzin oferty. Podczas gdy jedni tworzą opisy minimalistyczne, więcej zwolenników ma metoda tworzenia dokładnych opisów nieruchomości. Działające w sieci serwisy ogłoszeniowe oraz agencje nieruchomości wymuszają na sprzedających obowiązkowy katalog informacji – najbardziej istotnych z punktu widzenia klientów poszukujących mieszkań do zakupu. Oprócz tak podstawowych  elementów jak cena, metraż, piętro, czy liczba pokoi systemy przypominają między innymi o pomieszczeniach przynależnych, rodzaju własności czy też wysokości czynszu. Poza najbardziej elementarnymi elementami zapisu pozostaje zwykle możliwość samodzielnego opisu nieruchomości. Jak najlepiej wykorzystać taką możliwość? Oto porady majce na celu uniknięcie błędów w opisie.
Po pierwsze: wymyśl chwytliwy nagłówek. Zamiast rozpoczynać od razu od opisu nieruchomości warto zastanowić się, co tak naprawdę wyróżnia ofertę i może już na początku przyciągnąć uwagę klientów.
Po drugie: szczerość. Nie warto koloryzować. Opis powinien w sposób rzetelny przedstawiać standard mieszkania, jego parametry oraz wszelkie szczegóły istotne z punktu widzenia proponowanej ceny.
Po trzecie: czytelność. Ograniczona liczba znaków opisu powoduje, że ogłoszenia pełne są skrótów oraz lakonicznych określeń znanych jedynie wąskim grupom specjalistów z branży.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora