Inwestycje publiczne

Hotele dla pszczół na dachu wrocławskiego CH Borek

eric-ward-299684-unsplash
Na dachu wrocławskiego Centrum Handlowego Borek stanęły dwa ule dla pszczół. Inicjatywa Carrefour Polska „Pszczele Hotele” ma na celu zwrócić uwagę na realny problem spadku populacji tych owadów i pokazać, że warto wspólnie podejmować akcje, które pozytywnie wpływają na poprawę stanu środowiska naturalnego. W ramach ochrony bioróżnorodności na dachu zamieszkały już dwie rodziny pszczół – każda z nich liczy 50 tys. osobników.

Akcja Carrefour Polska o nawie „Pszczele Hotele” jest prowadzona na terenie całej Polski wspólnie z firmą Pszczelarz Kozacki, która obejmuje opieką wszystkie ule na dachach sklepów oraz zajmuje się zbieraniem miodu z pasieki. Niedawno dwa ule zostały zamontowane na dachu wrocławskiego Centrum Handlowego Borek.

– Niezmiernie cieszymy się z akcji Carrefour przeprowadzonej na dachu Centrum Handlowego Borek. Szczególnie w obliczu zmian klimatycznych, zanieczyszczenia powietrza i środowiska, jak również globalnego ocieplenia – obecność pszczół i ich praca jest nam niezbędna i nieoceniona. Mamy nadzieję, że pszczoły zadomowią się u nas na dobre, a inicjatywa zwróci uwagę na realny problem, jakim jest spadek populacji pszczół na świecie i pokaże, że każdy – nawet poprzez takie drobne działania – może przyczynić się do polepszenia ich liczebności i pozytywnie wpłynąć na otaczające nas środowisko – komentuje Anna Cieciuch, Dyrektor Centrum Handlowego Borek we Wrocławiu.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora