Informacje dnia

Home branding pomocny w segmencie nieruchomości mieszkaniowych

chastity-cortijo-604616-unsplash
Rynek mieszkaniowy jest w chwili obecnej nasycony. Na portalach ogłoszeniowych jest bardzo wiele ogłoszeń, które zasadniczo są do siebie dość podobne.  Warto więc podjąć wszelkie próby wyróżnienia naszej oferty spośród innych, aby mieszkanie jakim dysponujemy, szybciej znalazło nowego właściciela.

W jaki zatem sposób zwrócić uwagę kupujących na naszą nieruchomość? W jaki sposób ją sprzedać tak, aby krótki czas sprzedaży połączyć z możliwie najwyższą ceną sprzedaży? Wbrew pozorom, wcale nie jest to zadanie proste.

Home branding można przyrównać do home stagingu. W obu przypadkach chodzi o uzyskanie jak najlepszego wizerunku nieruchomości. W przypadku home brandingu chodzi jednak dodatkowo o zbudowanie historii miejsca, sprzedanie produktu (w tym wypadku mieszkania lub domu), który zainteresuje większe grono potencjalnych nabywców.

Ważne jest, do jakiej grupy docelowej będziemy kierowali naszą ofertę. Może bowiem okazać się, że znacznie szybciej znajdziemy nabywcę, jeśli spersonalizujemy naszą nieruchomość. Czy uważamy, że najlepiej sprawdzi się ona dla rodziny z dziećmi, czy może aktywnego singla?
Jeśli mieszkanie jest niewielkie, składa się z otwartych przestrzeni (np. połączenia kuchni z salonem lub jadalnią a w dodatku znajduje się w centrum, to warto skupić się na jej atutach skierowanych do singli lub studentów (bliskość centrum, duże otwarte przestrzenie, możliwość dowolnej aranżacji). Jeśli zaś nasze mieszkanie jest rozkładowe i ma kilka pokoi, a w dodatku okolica jest cicha, spokojna i zielona, to warto skierować ofertę do rodzin z dziećmi, zwracając ich uwagę na dużą liczbę pomieszczeń (czyli możliwość aranżacji na pokoje dziecięce), tereny rekreacyjne czy parki, które doskonale sprawdzą się na rodzinne spacery.

W jaki sposób tego dokonać? Przede wszystkim należy zacząć od odpowiedniego opisu. Wielu klientów ceni sobie nieruchomości z historią, z tzw. „duszą”. Jeśli w historii naszego domu lub mieszkania jest coś, co barwnie wzbogaciłoby opis nieruchomości, warto to wykorzystać. Dla przykładu: sprzedając mieszkanie w kamienicy warto opisać historię jej powstania a także – jeśli mamy takie informacje – historię jej poprzednich lokatorów. Można pokusić się także o opis przeróbek dokonanych we wnętrzach, a także podkreślić, jakie elementy nawiązujące do historii zostały zachowane.
Bardzo dużą rolę odgrywają rzecz jasna zdjęcia nieruchomości – nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami. Zdjęcia powinny mieć dobrą jakość i zachęcać do przeczytania całego ogłoszenia. Również w tym przypadku istotne jest zwrócenie uwagi na naszą ofertę i wyłonienie jej spośród konkurencji. Ważne, aby zdjęcia prezentowały jasne, przestronne wnętrza. Powinny być one pozbawione rzeczy osobistych, takich jak ramki ze zdjęciami czy pamiątki z wakacji. Ważne, aby potencjalny kupujący mógł identyfikować się z mieszkaniem – wyobrazić sobie, jakby on w nim mieszkał. Jeśli elewacja budynku jest szczególnie atrakcyjna, to również warto ją sfotografować. Im więcej zdjęć, tym lepiej osoby zainteresowane mieszkaniem zobrazują sobie jego rzeczywisty wygląd.

Wkładając trud w odpowiednie przygotowanie zdjęć oraz szczegółowy i barwny opis, który zachęca do odwiedzenia nieruchomości, będziemy mieli zdecydowanie większe szanse na jej szybką sprzedaż w dobrej cenie. Warto zatem wdrożyć zasady home brandingu, które mogą okazać się w tym procesie bardzo pomocne.