Inwestycje publiczne

Działania ESG w centrach Designer Outlet

DO_bettershopping_15x9cm_013-4

Zrównoważony rozwój na dobre wkroczył do branży retail. Sektor ten jest jednym
z pierwszych, który realnie zaczął reagować na zmieniające się wymagania społeczne. Działania ESG obecne są również w centrach Designer Outlet.

Społeczności czy to lokalnie, czy w szerszym ujęciu coraz bardziej skupione są wokół zagadnień związanych ze środowiskiem naturalnym. Towarzyszą temu zmiany legislacyjne, duża uwaga mediów i zupełnie nowe oczekiwania coraz szerszej grupy konsumentw, dla której działania marki czy całego centrum handlowego na rzecz środowiska są ważnym argumentem w decyzjach zakupowych. Do tego dochodzą też nadal odczuwalne napięcia spowodowane pandemią. Wszystkie wymienione czynniki spowodowały widoczne i realne zmiany w centrach handlowych. Sektor ten w dużej mierze zmienił, a raczej wzbogacił swoje cele organizacyjne. Obecnie dużo większy nacisk kładziony jest na pozytywne oddziaływanie na lokalne otoczenie, w którym centra funkcjonują. W ostatnich kilkunastu miesiącach wzrosły inwestycje w zrównoważony rozwój i inicjatywy ESG (Environmental, Social and Corporate Governance). Najłatwiej zmiany wprowadziły te obiekty, które były w trakcie modernizacji lub rozbudowy. Dobrym przykładem są Designer Outlet Warszawa i Sosnowiec.

Już na etapie planowania budowy zaangażowanie naszego centrum w inicjatywy wspierające zieloną transformację stało się w sposób oczywisty ważnym punktem zmian w Designer Outlet Warszawa mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping. To była niepowtarzalna okazja, by zareagować z wyprzedzeniem na skokowy wręcz wzrost świadomości ekologicznej klientów. Byliśmy pewni, że dla handlu to zjawisko nieuniknione i zmieniające oblicze branży – dodaje.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora