Z życia spółek

C.H. Robinson zainwestuje 1 mld dolarów w rozwój technologiczny w ciągu najbliższych 5 lat

arkadiusz_glinka
Firma C.H. Robinson zapowiedziała największe w swojej historii inwestycje w innowacje, nowoczesne technologie i pracowników – poparte ostatnimi gruntownymi badaniami swoich klientów – które ukształtują przyszłość ekosystemu logistycznego. Wizja firmy dotycząca cyfrowego łańcucha dostaw była głównym tematem wystąpienia Arkadiusza Glinki, dyrektora transportu C.H. Robinson w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas dzisiejszej konferencji HyperLOG.

We wrześniu tego roku dyrektor operacyjny i prezes C.H. Robinson Bob Biesterfeld zapowiedział, że firma zainwestuje 1 mld dolarów w rozwój technologii w ciągu następnych 5 lat, podwajając kwotę 1 mld przeznaczoną na technologie w ostatnich 10 latach. Obecnie firma zatrudnia ponad 1000 analityków danych, inżynierów oraz programistów i cały czas zasila swój zespół specjalistami z tego kluczowego obszaru.

Decyzja firmy ma także wymiar lokalny – obecnie C.H. Robinson powiększa swoje działy IT i rozwoju oprogramowania w Warszawie. W tym roku firma zapowiedziała zatrudnienie ponad 100 informatyków do końca 2020 r. w celu dalszego ulepszania technologii (już należących do najlepszych w branży) oraz zapewnienia jeszcze większego wsparcia spedytorom i przewoźnikom w Europie oraz na innych rynkach.

W czasie wystąpienia na konferencji HyperLOG w Łodzi Arkadiusz Glinka, dyrektor transportu C.H. Robinson w Europie Środkowo-Wschodniej, wyjaśnił rolę 3PL w transformacji cyfrowego łańcucha dostaw. Glinka podzielił się także obserwacjami z niedawnego badania przeprowadzonego przez C.H. Robinson wśród przeszło 3 tys. klientów. Badanie uwidoczniło coraz większą rolę technologii – 88% nadawców ładunków stwierdziło, że technologia ma bardzo duże lub duże znaczenie przy wyborze dostawcy usług logistycznych. Co więcej, 98% decydentów z różnych branż zamierza ulepszyć technologie, którymi dysponują.

Wyniki badania klientów pokazują, jak ważne są nowe możliwości, widoczność towaru w łańcuchu dostaw oraz gruntowna znajomość lokalnych i globalnych potrzeb. Na tej podstawie firma C.H. Robinson określiła trendy branżowe, które jednocześnie wyznaczają obszary, w które zamierza inwestować.