Z życia spółek

Atrium: doskonałe wyniki z działalności operacyjnej w 2019 roku

Liad Barzilai
Atrium European Real Estate Limited (dalej „Atrium” lub „Grupa”) ogłosiła wyniki finansowe za rok 2019. Poniżej przedstawiamy najważniejsze dane z polskiego portfela Atrium, zaś pełne sprawozdanie stanowi załącznik do tego komunikatu.

Jak informuje Atrium, dochód netto Grupy z najmu, według porównywalnych danych (LfL), wzrósł o 2.4%, z czego Polska wypracowała 2%, natomiast Czechy 3% (z wyjątkiem Rosji i aktywów przeznaczonych do sprzedaży), co świadczy o wyższej jakości odzwierciedlającej bardziej zrównoważony profil portfela dochodów.
Grupa osiągnęła wysoki współczynnik komercjalizacji na koniec roku na poziomie 97,0%, co odzwierciedla atrakcyjność dla najemców miejskich centrów o dominującej pozycji, znajdujących się w portfelu Atrium.
Widoczny jest stały postęp w realizacji strategii Grupy zmierzającej do zgromadzenia w portfelu prestiżowych centrów handlowych w największych miastach w Polsce i w Czechach.

Liad Barzilai, dyrektor generalny Grupy Atrium, powiedział:
„Dzisiejsze wyniki po raz kolejny odzwierciedlają namacalne sukcesy realizowanej w ostatnich latach strategii repozycjonowania aktywów, zapewniając nam portfel szybko rozwijających się dominujących obiektów skoncentrowanych w Warszawie i Pradze, które w dalszym ciągu korzystają z urbanizacji i dobrych warunków makroekonomicznych.
Wchodząc w nową dekadę i odpowiadając na trendy strukturalne napędzające nawyki konsumenckie, w tym nawyki dotyczące zakupów i stylu życia, będziemy realizować nowo wypracowaną strategię. Będzie ona bazowała na naszej eksperckiej wiedzy, będzie wykorzystywać jakość naszego obecnego portfela oraz, wobec rozpoczęcia dywersyfikacji aktywów w sektorze mieszkań na wynajem, ograniczy ryzyko potencjalnej zmienności przepływów pieniężnych. Dzięki temu nastąpi ewolucja kształtu naszego portfela, do którego planujemy pozyskać 5 000 wysokiej klasy mieszkań na wynajem, głównie w Warszawie. Będą one dopełnieniem dla naszych wiodących destynacji usługowo-handlowych, które obecnie posiadamy, i które są efektem skutecznej realizacji naszej strategii repozycjonowania.”